اصفهان بارانی می‌شود/ افزایش ۳درجه ای دما

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: سامانه بارشی از اواخر روز چهارشنبه فعالیت خود را از مناطق غربی و جنوبی استان شروع می‌کند و برای اکثر نقاط استان بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار تا اواسط وقت فردا بر روی آسمان استان است که بر این اساس در اکثر نقاط استان آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و برای مناطق مرکزی نیز غبار صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه به تدریج از بعدازظهر روز چهارشنبه افزایش ابر برای اکثر نقاط استان به ویژه مناطق غربی و جنوبی پیش بینی می‌شود افزود: از اواخر وقت فردا سامانه بارشی فعالیت خود را از مناطق غربی و جنوبی به شکل برف و باران خفیف شروع می‌کند، شدت فعالیت این سامانه از روز پنجشنبه برای مناطق غربی، شمال غربی و جنوبی استان به همراه برف و باران خواهد بود اما گستره فعالیت این سیستم به تمام نقاط استان می رسد و برای مناطق مرزی، شمالی، مرکزی و شرقی نیز بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان ادامه داد: این سیستم بارشی به تدریج تا اوایل صبح جمعه از مناطق شرقی استان خارج می شود و جوی پایدار بر روی آسمان استان حاکم می‌شود.

سیدان در خصوص دمای هوا طی ۲۴ آینده اضافه کرد: میانگین دمای هوا یک تا سه درجه افزایش می‌یابد. بر این اساس دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به۱۱ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به دو درجه سانتی گراد زیر صفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی، خوروبیابانک با دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای هوای ۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر خنک‌ترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 363226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.