یک‌هزار و ۶۶۴ اثر به دبیرخانه هشتمین جشنواره حسنات ارسال شد

دبیر هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان گفت: یک هزار و ۶۶۴ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره حسنات ارسال شد.

رسول صدرعاملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ۳۰ آذر آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هشتمین جشنواره حسنات بود، اظهار کرد: هنرمندان عرصه فیلم کوتاه از همه استان‌های کشور از مرداد تا پایان آذر ماه امسال یک هزار و ۶۶۴ اثر را به دبیرخانه این دوره از جشنواره حسنات ارسال کردند.

وی در خصوص تفکیک ارسال آثار در بخش‌های مختلف جشنواره گفت: در بخش انیمیشن ۱۴۰ اثر، در بخش داستانی ۶۹۵ اثر، در بخش فیلم نامه ۵۳۰ و در بخش مستند۲۹۹ اثر به دبیرخانه هشتمین جشنواره حسنات ارسال شد.

دبیر هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با بیان اینکه در بین ۱۴۰ اثر بخش پویانمایی اثر ۸ هنرمند موفق به دریافت جوایز در جشنواره‌های ملی و بینالمللی شده است، تصریح کرد: " تماشاچی" ساخته شیدا کاشی از تهران،" "NO WAR ساخته شفیقه آسانی از مشهد، " محراب آرامش" ساخته زیبا ارژنگ از تهران، " دیدبان" ساخته نرگس رستمی معز از همدان، سبز و صورتی ساخته سپیده اقبالی از تهران، " اشک باران" ساخته اسماعیل عباسی از تبریز،" نگاه" ساخته شایان نقیبی از تهران و " پسر دریا" ساخته علی جلالی یکتا از تهران از جمله این آثار است.

وی ادامه داد: دو فیلم‌نامه فیلمرغ و سبز و صورتی در دورهای قبلی جشنواره حسنات در بخش فیلمنامه موفق به دریافت جایزه شده و در این دوره از جشنواره فیلم‌های ساخته شده این فیلمنامه‌ها به دبیرخانه ارسال شده است.

صدرعاملی به ارسال ۶۹۵ اثر به دبیرخانه جشنواره حسنات اشاره کرد و گفت: در بین این آثار ۳۶ اثر از هنرمندان شاخص کشور ارسال شده است که در بین این آثار " بچه خور" اثر محمد کارت داور هفتمین جشنواره حسنات، " تشریح یک سوختگی مزمن" ساخته سید علی مسدد، " آن شب باران می‌بارید" ساخته محمد مهدی باقری از تهران، "جمعه گل" ساخته محمد رضا حاجی غلامی یزدی از تهران، " راحیل" ساخته آیت اسدی رهبر از تهران، "فنگ شویی وارونه" ساخته زیور حجتی از اصفهان، "برف" ساخته فرشید رهنما از کهگیلویه و بویر احمد، " تشریح" ساخته سیاوش شهابی از تهران، " جذام" از علی محمد اقبالدار از گیلان، " دریا تلخ" اثر فاطمه محمدی از تهران، "مثل بچه آدم" اثر آرین وزیر دفتری از تهران، "آخرین آغوش" سامانه حسین پور از سقز و ... از جمله این آثار بوده است.

وی همچنین به هشت اثر شاخص بخش فیلم‌نامه ارسال شده به دبیرخانه هشتمین جشنواره حسنات اشاره کرد و گفت: در بین آثار ارسال شده در این بخش آثاری همچون "کسی به پیرزن نامه نمی نویسد" اثر وحید حق‌وردی از اراک، " روز هشتم محرم" اثر مصیب حنایی از تهران، " پلکان" اثر محسن باقری دستگردی از چهار محال و بختیاری، " دو خط موازی" اثر عارف اصل شرهانی از اهواز، " جا منهای جا"اثر صدیقه ابراهیمی از دلیجان، " بستنی سواری" اثر بهاره ماهوتی از تهران، " زیر برف" حسین شاعری از تهران و " چرخ فلک" اثر آمین صحرایی از تهران بوده است.

دبیر هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان همچنین به ۱۰ اثر شاخص ارسال شده به بخش مستند هشتمین جشنواره حسنات اشاره کرد و ادامه داد: در بین ۲۹۹ اثر ارسال شده در این بخش آثاری همچون " ماهیاک" ساخته فرح زارع از تهران، " دور بودن" اثری از سمیرا کاملی از تهران، " چغامیش" ساخته آریان عطارپور از تهران، " دوزخ" ساخته برهان احمدی از سنندج، " لوتوس" ساخته محمدرضا وطن‌دوست از ساری، " جوکر" ساخته سجاد ایمانی از نورآباد فارس، " من شیخ عبدالصاحب هستم" ساخته احمد معبودی از اهواز، " گامی برای رفتن" و " چشم آواز" ساخته ریبوار محمودپور از مریوان و مستند" بابایی" ساخته مظفر حسین‌خانی هزاوه از اراک است.

صدر عاملی با اشاره به بخش مستند پرتره حسنات گفت: در بخش مستند پرتره آثار متعددی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و هایده مرادی که در سال گذشته نیز برگزیده جشنواره حسنات بوده است امسال در بخش در این بخش اثر خود را ارسال کرده و حضور دارد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۳۹ هنرمند آثار خود را به این دوره از جشنواره حسنات ارسال کرده‌اند، اضافه کرد: هنرمندان استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین آثار را به دبیرخانه هشتمین جشنواره حسنات ارسال کرده‌اند.

کد خبر 363205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.