ساماندهی دستفروشان در بازارچه‌های قدیمی شهر

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: سیاست شهرداری اصفهان حذف دستفروشان نیست، بلکه ساماندهی آنها در بازارچه های قدیمی همچون شنبه بازار، یک شنبه بازار و جمعه بازار است تا دیگر در معابر شهر چهره نازیبایی از فعالیت آنها دیده نشود.

حسن محمدحسینی در گفت و  گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از مشاغل مزاحم جزء وظایف شهرداری است از این رو برای پیشگیری از تخلف آشکار دست فروشی با هماهنگی اتحادیه صنوف ، جلوگیری از ایجاد مشاغل مزاحم در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی به فعالیت مشاغل مزاحم در شهر اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه دستفروشان هزینه‌های مربوط به اجاره ملک، عوارض و مالیات را نمی‌پردازند، کالاهای خود را با قیمتی پایین‌تر عرضه می‌کنند و این امر سبب استقبال شهروندان از آنان می‌شود، اما در این بین شهروندان باید توجه داشته باشند که از نظر کیفیت اجناس نمی‌توان به دستفروشان اعتماد کرد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اگر وضعیت موجود اصفهان را با سایر کلانشهرها مقایسه کنیم، پی خواهیم برد که اصفهان نسبت به سایر کلانشهرها در جمع‌آوری دست فروشان و متکدیان بسیار خوب عمل کرده است.

وی اظهارکرد: بسیاری از نیروهای آموزش دیده در مراکز شهر مستقر هستند و با دستور مقام قضایی برخورد قانونی را با دست‌فروشان انجام می‌دهند، اما ضعف مهم همراهی ضعیف مردم است، شهروندان باید همکاری‌های خود را افزایش دهند.

محمدحسینی تاکید کرد: سد معبر صنوف، فعالیت خودروهای دوره گرد و ثابت در معابر، دست‌فروشی و فعالیت‌های غیر مجاز در معابر، کارتن خوابی، تخلفات ساختمانی، برخورد و جمع‌آوری متکدیان و کودکان خیابانی، تغییر کاربری‌ها، رفع خطر از بناهای فرسوده، پیگیری و رفع مشاغل مزاحم بر پایی چادر در پارک‌ها و معابر شهر، ریختن مصالح و نخاله‌های ساختمانی هنگام تغییرات و ساخت و سازها بخشی از تخلفاتی هستند که مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای پیشگیری و رفع آنها تلاش می‌کند.

کد خبر 363204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.