چهارمین کشور پربازدید جهان در آسیا

جمهوری خلق چین کشوری پهناور با جمعیت میلیاردی، علاوه بر سازه‌های باستانی و تاریخی خود، به کمک تکنولوژی‌های مدرن نیز توانسته است خود را به یکی از مقاصد پر رونق گردشگری تبدیل کند.

به گزارش ایمنا، چین، کشوری واقع در منطقه شرق آسیا با مساحتی حدود ۹/۶ میلیون کیلومتر مربع ، چهارمین کشور وسیع دنیا و دومین کشور بزرگ قاره آسیا است که جمعیت یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون نفری آن، چین را تبدیل به پرجمعیت‌ترین کشور جهان کرده است. همچنین چین با کسب عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا، یکی از سریع‌ترین رشدهای اقتصادی دنیا را به خود اختصاص داده است که بیشتر بر تولید ناخالص داخلی وابسته است.

از سوی دیگر این کشور دارای آب و هوایی متنوع، چشم‌اندازهای طبیعی گوناگون و دارای یکی از کهن‌ترین تمدن‌های تاریخ است و شاهد سلسله‌های پادشاهی گوناگونی بوده که به آن آثار و بناهای تاریخی پنج هزار ساله باستانی بسیاری بخشیده‌اند. از مهم‌ترین این آثار، دیوار بزرگ چین با ۲۵ هزار برج مراقبت است که در طول نخستین مرحله از ساخت آن حدود ۳۰۰ هزار کشته بر جای مانده است.

همچنین وجود کوه‌های مقدس فیور، معبد شائولین، آبشار Huangguoshu، غار باورنکردنی‌ رید فلوت، شهر ممنوعه با بیش از ۹ هزار اتاق و کامل‌ترین معماری چوبی جهان، کوه‌های زرد، پل مارکوپولو، ارتش سرخ پوستی و رودخانه لی، در کنار سازه‌های مدرن و امروزی ساخته شده در چین همچون بزرگترین آبشار مصنوعی جهان، طولانی‌ترین پل روی دریا و هتل زیرزمینی، همچنین پایین بودن قیمت‌ها و کیفیت عالی سیستم حمل و نقل عمومی، همگی با هم در طول سال سبب هجوم سیل عظیمی از جمعیت بازدیدکننده به سمت این کشور می‌شوند به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۸، چین میزبان ۶۰/۷ میلیون گردشگر بین‌المللی بود و چهارمین رتبه در لیست پربازدیدترین کشورهای جهان را به خود اختصاص داد که البته احتمال دارد تا سال ۲۰۲۰ این رتبه به مقام اول ارتقای درجه داشته باشد؛ هرچند ممکن است این امر با توجه به نوع حکومت و فرهنگ آن کمی بعید به نظر برسد ولی خوشبختانه این کشور عملکرد و برنامه‌ریزی منحصر به فردی دارد.

با وجود اینکه چین، شهرهای زیبا و دیدنی بسیاری برای بازدید و تفریح دارد، ولی دو شهر پکن و شانگهای از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری چین هستند. شانگهای که با پاییزهای معتدل بهترین زمان بازدید از خود را در این فصل در اختیار گردشگران می‌گذارد، مکتب مدرن تجارت جهان شناخته می‌شود و رشد بی‌وقفه خود را با افزایش آسمان‌خراش‌ها ادامه می‌دهد و پکن، دومین شهر پرجمعیت چین پس از شانگهای و پایتخت این کشور است که دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار بوده و از جمله دلایلی است که نباید سفر به چین را از دست داد.

اما جالب اینجاست که جغرافیای طبیعی، سازه‌های انسانی و مناطق دیدنی، تنها جاذبه‌های این کشور نیستند و چین توانسته است با کمک طب سنتی خود، مقدمات توسعه گردشگری سلامت را نیز در درون مرزهای خود فراهم آورد. گردشگری سلامت عبارتست از استفاده از خدماتی در خارج از محل سکونت فرد که به بهبود یا افزایش سلامتی و افزایش روحیه فرد منجر می‌شود و امکانات و خدماتی در حد جهان اول را با هزینه‌هایی در حد کشورهای در حال توسعه و جهان سوم ارائه می‌دهد. گردشگری سلامت مقوله‌ای  است که چین به خوبی توانسته است از پس آن برآید.

گزارش از: مریم زمانی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 363197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.