رشد ۱۱ درصدی پرونده‌های تعزیرات

سخنگوی سازمان تعزیرات با اعلام رشد ١١ درصدی پرونده‌های ورودی به این سازمان در۹ ماه نخست امسال، گفت که در این مدت متخلفان، نزدیک به ٧٠ هزار میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

به گزارش ایمنا، سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با ارائه گزارشی از عملکرد ۹ ماهه گذشته این سازمان، اظهار کرد: در ٩ ماهه نخست سال جاری قریب به ۴٠٠ هزار پرونده به تعزیرات ارجاع شده که در مقایسه با سال قبل، شاهد رشد ١١ درصدی پرونده‌های ورودی بوده‌ایم و نزدیک به ٧٠ هزار میلیارد ریال متخلفان جریمه شده‌اند.

وی افزود: ٢٧٩ هزار و ٣۶۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات و تخلفات صنفی تشکیل شده و متخلفان در این حوزه به پرداخت ٣۵ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص تخلفات در حوزه بهداشت، دارو و درمان گفت: در این حوزه ٣۴ هزار و ۶٠۴ پرونده تشکیل و متخلفان ١۵۵ میلیارد ریال جریمه شدند.

رایگانی خاطرنشان کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز ۵٠ هزار و و ٨۶۶ پرونده در تعزیرات تشکیل شده و متخلفان در حوزه قاچاق بیش از ٣٣ هزار میلیارد ریال جریمه شدند.

سخنگوی تعزیرات افزود: در بخش اجرای احکام نیز ٣۵۵ هزار و ٣۴٨ پرونده به سازمان وارد شده که میزان وصول جریمه آنه بیش از ٣ هزار میلیارد ریال بوده است.

رایگانی درباره آخرین وضعیت پرونده های شرکت‌های لبنیات گفت: از مجموع ٣٠ پرونده شرکت‌های لبنیات در شعبات سازمان تعزیرات در سراسر کشور ارجاع شده از سوی سازمان حمایت، برای پنج پرونده که در مرحله بدوی حکم صادر شده بود، شرکت اعتراض کرده و در حال حاضر در شعبه تجدید نظر در حال رسیدگی است و یک پرونده نیز در شعبه عالی تجدید نظر سازمان در حال رسیدگی است.

وی افزود: یک پرونده به ارزش سه میلیارد و ٧٠٢ میلیون ریال اجرای حکم شده است و دو پرونده به ارزش ٣٠٠ میلیارد ریال و ١١٧ میلیارد ریال در مرحله اجرای احکام قرار دارد.

رایگانی اظهار کرد: همچنین دو پرونده رای برائت گرفته‌اند و سه پرونده خارج از صلاحیت رسیدگی در تعزیرات است و ١۵ پرونده در حال رسیدگی و دریافت پاسخ  استعلام  از مراجع ذیصلاح است.

سخنگوی سازمان تعزیرات خاطرنشان کرد: سیاست تعزیرات به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات این است که با کسانی که دستورات ستاد تنظیم بازار را رعایت نمی‌کنند با ملاحظات مختلف از جمله حمایت از تولید، سرمایه‌گذاری و کارگران برخورد کند.

وی یادآور شد: نگاه ما این است که هرگونه بارگیری دام زنده به مقصد استان‌های مرزی مگر به شرط داشتن مجوزهای لازم از مراجع ذیربط قاچاق محسوب می شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: در برخی از استان‌ها حتی گزارش مربوط به قاچاق دام مولد هم داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری خودرو باید ضابطه مند صورت گیرد، عنوان کرد: در رابطه با خودرو در ٩ ماهه نخست امسال، ۴٩ هزار و ٩٢۶ پرونده به شعب تعزیرات ارجاع شده است که به مبلغ ٢ هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

رایگانی اضافه کرد: از میان پرونده های مربوط به خودرو، ۱۶۴ پرونده مربوط به قاچاق خودرو بود و ۴ هزار و ۷۶۲ مورد از تخلفات در خصوص گران‌فروشی و اختفاء به قصد گران‌فروشی بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۶٠٧ درصد افزایش ورودی پرونده به شعب تعزیرات را داشتیم که این مقدار آمار بالایی است.

کد خبر 363169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.