طرح جامع حریم شهر کاشان نهایی شده است

کاشان -نایب رییس شورای اسلامی شهر کاشان از تدوین قرارداد طرح جامع حریم شهر کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، حسینعلی وکیل در هفتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان اظهار کرد: پیش‌نویس قرارداد طرح جامع حریم شهر نوشته شده و به استان نیز ارسال شده که در حال نهایی شدن و تکمیل است.

وی افزود: تدوین و عملیاتی شدن طرح جامع حریم شهر برای جلوگیری از تخلفات و ساماندهی تمام امور مدیریت شهری ضروری است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کاشان عنوان کرد: باتوجه به اینکه موضوع طرح حریم بسیار مهم است باید شهرداری کاشان یک طرح جامع برای آن تهیه و اجرایی کند.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح مانع از ساخت و سازهای غیرمجاز، احداث معابر غیراصولی و ساماندهی امور عمرانی در مناطق شهری می‌شود.

وکیل تاکید کرد: با تدوین طرح جامع حریم شهری همه نقطه نظرات و نکات ضروری در توسعه شهر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم ارائه یک لایحه در زمینه خدمات شهری برای ساماندهی و جمع‌آوری زباله در سطح شهر از سوی شهرداری‌ ادامه داد: این لایحه می‌تواند با محتوای ارائه جرایم و الزام به رعایت نظم توسط شهروندان در بیرون گذاشتن زباله در ساعت مقرر و تفکیک آن از مبدا موثر باشد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه در دیگر کشورها شهروندان برای تاخیر در بیرون گذاشتن زباله از راس ساعت آن و تفکیک نکردن در مبدا جریمه می‌شوند، خاطرنشان کرد: این لایحه و ساماندهی وضعیت جمع‌آوری زباله می‌تواند در کمیسیون خدمات شهری شورا تکمیل و مصوب شود تا الزامات و ابزار قانونی آن نیز عملیاتی شود.

وی افزود: افزون بر تدوین این لایحه بحث آموزش و فرهنگ‌سازی نیز که بسیار مهم‌تر است می‌تواند بر تسریع و تسهیل در تحقق این ابزار قانونی کمک کند و موثر باشد.

وکیل با اظهار نگرانی از آسفالت دستی غیراستاندارد که همچنان ادامه دارد و همواره گزارش‌های متعددی از نارضایتی شهروندان در مورد آن به شورا و شهرداری ارسال می‌شود، اظهار کرد: دقت و نظارت شهرداری بر کار پیمانکاران با توجه به تعهد و قرارداد آنها در نوع آسفالت مکانیزه و نوع مصالح به کار گرفته شده و میزان قیر مصرفی بر اساس همان قرارداد و نوع و میزان مصالحی که تعهد کرده است انجام می‌دهد و اگر کوتاهی می‌شود حتما با آنها برخورد صورت گیرد.

وی یادآورشد: حتی یک مترمربع از آسفالت نیز نباید بدون زیرسازی مناسب و بدون قیرپاشی انجام شود چراکه باعث ضرر و زیان به شهرداری است.

وی افزود: نظارت بر اجرای پروژه‌ها باید دقیق‌تر اعمال شود تا کارها علاوه بر اینکه با سرعت بهتر و بیشتر جلو برود با رضایتمندی شهروندان و امنیت و آرامش خاطر آنها نیز فراهم شود.

کد خبر 363145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.