کربلای چهار عملیات اصلی بود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما برای عملیات کربلای چهار سرمایه‌گذاری کرده بودیم و آن را به عنوان یک عملیات اصلی انجام دادیم، اما با توجه به اجرای زودهنگام عملیات کربلای پنج، دشمن کربلای چهار را یک عملیات فریب توصیف کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، سردار سرلشگر «قاسم سلیمانی» در برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» که با عنوان بررسی عملیات "کربلای ۴" با حضور محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، در گفت و گوی تلفنی اظهار کرد: بعد از موفقیت عملیات "کربلای ۵" دشمن تصور کرد، "کربلای ۴" عملیات فرعی ما بوده است.

وی تصریح کرد: فقط عملیات "کربلای ۴" نبود که به موفقیت نرسید، عملیات "رمضان و والفجر مقدماتی" هم بودند که کارهای بسیاری برای آنها انجام داده بودیم، اما به نتیجه نرسیدند.

وی توضیح داد: آقای رضایی دستور عملیات را داد، اما این یک تصمیم شخصی نبود؛ ما در همه عملیات‌ها درصدی از لو رفتگی را داشتیم، مثلا در یکی از عملیات‌ها وقتی غواص‌های ایرانی وارد آب شدند، همان زمان دشمن نورافکن روی آب انداخت.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که با منطق لو رفتن نمی‌توان مانع یک عملیاتی شد که چندین ماه برای آن تدبیر شده است، اظهار کرد: عملیات‌های خرمشهر و بیت المقدس نیز لو رفته بودند، دشمن می دانست بعد از عملیات فتح المبین ما قصد انجام عملیاتی جدید را داریم، در شب عملیات فتح المبین شبی تا پای عملیات رفتیم و برگشتیم زیرا دشمن در جبهه شوش قبل از حمله به ما حمله کرد.

سرلشگر سلیمانی تصریح کرد: اگر می خواستیم بر مبنای لو رفتن عملیات تصمیم گیری کنیم هیچ عملیاتی قابل اجرا نبود، بسیاری از تصمیم‌ها در آن زمان در چارچوب ابهام، ترس و نگرانی گرفته می شد.

وی افزود: فرماندهان عراقی زمانی که در عملیات کربلای پنج غافلگیر شدند در تحلیل هایی که ارائه می دادند، می گفتند که ایران کربلای چهار را برای فریب اجرا کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که برخی بحث‌هایی که اخیرا درباره جنگ منتشر شد، دل خانواده شهدا را به درد آورد، اظهار کرد: آقای محسن رضایی حق بزرگی به گردن همه مردم ایران و همه ما دارد و طراح عملیات‌های مهمی بودند که اغلب آنها موفق بود.

وی تصریح کرد: ما در جنگ یک فرمانده داشتیم و آن هم امام عزیز بود، نباید در یک موضوعی که بیان می‌شود فردی که رمز موفقیت ما در هشت سال دفاع بوده مورد شماتت قرار بگیرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: من همه جهادها را دیدم، هیچ جهادی به پاکی جهاد ما نیست؛ ما حرف‌های بسیاری برای دفاع از هشت سال دفاع مقدس با رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داریم؛ دفاع مقدس به اندازه کافی منطق دارد و برخی دوستان ما مانند شهید حسن باقری نقش ارزنده‌ای در دفاع مقدس داشتند.

کد خبر 363142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.