ابعاد وسیع  منشور حقوق شهروندی مانع اجرای کامل آن است

دبیر اجرایی حزب خانه کارگر شعبه اصفهان گفت: منشور حقوق شهروندی ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد به همین دلیل است که کارهای صورت گرفته در این راستا کفایت نمی کند.

اصغر برشان با اشاره به کافی نبودن اقدامات اجرایی برای محقق شدن منشور حقوق شهروندی به خبرنگار ایمنا گفت: اینکه منشور حقوق شهروندی اجرا نشده و در راستای آن اقدامی هم صورت نگرفته را قبول ندارم.

وی افزود: منشور حقوق شهروندی به مجموعه ای از عوامل از جمله تعامل همه نهادها، اختصاص بودجه لازم، بستر های فرهنگی، رونق اقتصادی و ... بستگی دارد، اما در زمینه های مختلف مانند رفاه حال مردم و فراهم کردن فضای نشاط و شادی و دیگر موارد، در شهرداری اصفهان و حتی کشور قدم های موثر و مفیدی برداشته شده است.

برشان با بیان اینکه در ایجاد زمینه های شادی و برنامه های مفرح در سطح شهر اصفهان اقدامات قابل مشاهده‌ای صورت گرفته است، تصریح کرد: علاوه بر داشتن نشاط و شادی، داشتن هوا و آب سالم و کاهش آلاینده‌های هوا نیز جزء حقوق شهروندی است که در این زمینه ها نیز اقدامات اساسی را دنبال کرده‌ایم و طرح های متعددی برای کم کردن آلاینده های هوا داریم که از جمله آنها می توان به رینگ حفاظتی شهر اشاره کرد که کلنگ اجرای آن هم زده شده است.

وی با اشاره به یکی از بند های حقوق شهروندی مبنی بر اقتصاد شفاف و رقابتی گفت: قدم های اولیه در این زمینه برداشته شده، برای مثال سرمایه گذاری های خطر پذیر و توسعه سیاست ها در این زمینه یکی از موارد در نظر گرفته شده و در دست اجرا است.

دبیر اجرایی حزب خانه کارگر شعبه اصفهان خاطر نشان کرد: منشور حقوق شهروندی کلام بزرگی است که همچنان با رسیدن تمام و کمال به آن فاصله داریم، اما با توجه به تمام محدودیت ها و نارسایی ها، در این زمینه قدم برداشته ایم.

وی تصریح کرد: اقتصاد، اشتغال و زمینه سازی برای ازدواج نیز شامل منشور حقوق شهروندی است، با وجودی که شهرداری نمی تواند سهم زیادی در این مسائل داشته باشد، اما کمک کرده  و در رفع مشکل کارتون خواب‌ها که یک معضل شهری است، سهم داشته است.

برشان یادآور شد: منشور حقوق شهروندی ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد به همین دلیل است که کارهای صورت گرفته در این راستا کفایت نمی کند، برای عملیاتی شدن کامل منشور حقوق شهروندی لازم است مجموعه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی فراهم شود، سازمان‌های مختلف برای محقق شدن آن سهیم شوند و نوعی عزم همگانی به وجود بیاید.

کد خبر 363139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.