اجرای ۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه اصفهان

در شهرهای زیباشهر و دیزیچه استان اصفهان از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب با سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه به روش بیع متقابل اجرا شد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار کرد: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۱۱۸ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرهای زیباشهر و دیزیچه با سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه عملیاتی شد.

"حمید حکمتیان" اجرای سریع و به موقع این پروژه را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ بیش از ۷۶ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر دیزیچه با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده و به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده است. در همین بازه زمانی نیز در زیباشهر بیش از ۴۱ کیلومتر شبکه فاضلاب عملیاتی شد که دارای پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصدی است.

وی اجرای شبکه فاضلاب در شهر دیزیچه و زیباشهر را در ۱۸ماه اخیر قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: سرعت اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای دیزیچه و زیباشهر با مشارکت بخش خصوصی قابل توجه بوده به‌طوری‌که طی ۱۸ ماه اخیر بیش از ۷۲ درصد شبکه فاضلاب دیزیچه و بیش از ۷۰ درصد شبکه فاضلاب زیباشهر عملیاتی شد. این درحالی‌است که اگر زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم نمی‌شد، تحت پوشش قرارگرفتن مردم این شهرها از خدمات شبکه فاضلاب به این زودی‌ها امکان پذیر نبود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب گفت: در حال حاضر جمعیت دیزیچه بالغ بر ۲۰ هزار نفر و زیباشهر بیش از ۱۰ هزار نفر است که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده شبکه فاضلاب در این شهرها صد درصد اجرایی شود، به‌دنبال آن نیز انشعاب فاضلاب به صورت اقساطی در اختیار مشترکان قرار خواهد گرفت.

حکمتیان انتقال پساب به شرکت فولاد مبارکه را در جهت کاهش وابستگی این واحد صنعتی به رودخانه زاینده‌رود دانست و بیان داشت: شرکت فولاد مبارکه با توجه به محدودیت منابع آبی در استان، به‌منظور رفع نیاز آبی، استفاده از پساب را در چرخه تولید قرار داده و بدین منظور طی قراردادی با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، اجرای شبکه فاضلاب شهرهای دیزیچه و زیباشهر را با هدف بهره‌گیری از پساب این شهرها در دستور کار قرار داد.

وی همچنین افزود: احداث یک باب ایستگاه پمپاژ در زیباشهر و سه باب ایستگاه پمپاژ در دیزیچه به منظور انتقال پساب به شرکت فولاد مبارکه در دستور کار است.

کد خبر 363130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.