۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
بازآفرینی ۶ محله در شهرضا

شهرضا – معاون شهرسازی شهرداری شهرضا گفت: طرح مطالعاتی ستاد بازآفرینی شهرضا برای بهسازی شش محله هدف اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، غلامحسین جعفری امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرداری شهرضا تا کنون هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در عوارض صدور پروانه ساختمانی نوسازی بافت فرسوده تخفیف داده است.

وی اضافه کرد: بخشی از این مبلغ از سوی وزارت راه و شهرسازی در قالب اوراق خزانه به حساب شهرداری واریز شده است.

معاون شهرسازی شهرداری شهرضا از آغار عملیات تملک و آزادسازی احداث خیابان سردار کشوری خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه به طول ۵۱۰ متر و با اختصاص اعتبار اولیه ۱۵ میلیارد ریال آغاز شده است.

جعفری با اشاره به طرح نوسازی بافت فرسوده شهرضا، یادآور شد: طرح مطالعاتی ستاد بازآفرینی شهرضا در ستاد بازآفرینی استان تصویب شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهری از مهمترین ضرورت‌های مدیریت شهری است، تأکید کرد: دولت در سال‌های اخیر به نوسازی و احیای بافت فرسوده توجه ویژه‌ای کرده است.

معاون شهرسازی شهرداری شهرضا با بیان اینکه لازم است مسئولان رویکردی مبتنی بر ارزش‌مداری و احترم به این گونه سکونتگاه‌ها و ساکنان آن‌ها داشته باشند، یادآور شد: مناطق "خمینی آباد"، "حسین آباد"، "پانصد دستگاه"، "حکیم قشقایی"، "طالقانی" و "اسلام آباد"، محلات هدف در بازآفرینی شهری شهرضا هستند که شامل ۲۶۳ هکتار از مجموع دو هزار و ۷۰۰ هکتار محدوده قانونی این شهر بوده و ۲۶ هزار نفر از جمعیت شهری را در خود جای داده است.

جعفری با بیان اینکه مهمترین هدف شهرداری از اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در این مناطق، توسعه عدالت در برخورداری از امکانات شهری و جلوگیری از مهاجرت ساکنان آن به هسته مرکزی شهر است، ادامه داد: اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال برای ایجاد زمین چمن مصنوعی در محله اسلام آباد به مساحت هزار متر، باهدف توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی این منطقه انجام شده است.

وی با اشاره به آزادسازی و احداث خیابان "برج‌عسگر" به طول ۵۲۴ متر و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال، تصریح کرد: مشوق‌هایی همچون تخفیف ۷۰ درصدی از سوی شهرداری، برای نوسازی بافت فرسوده شهری انجام شده است.

معاون شهرسازی شهرداری شهرضا اظهار کرد: دیگر پروژه‌های مهم شهرداری در نوسازی بافت فرسوده شهری، اجرای طرح آزادسازی و آسفالت بلوار "حکیم قشقایی" به طول هزار و ۳۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال بوده است.

کد خبر 363129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.