شناسایی حدود ۶۰۰ گلوگاه در سطح منطقه۳

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر ۶۰۰ گلوگاه در منطقه ۳ شهرداری شناسایی شده که برای آزادسازی و روان‌سازی آنها اقداماتی در حال انجام است

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: : باتوجه به شناسایی حدود ۶۰۰ گلوگاه در سطح منطقه سه شهرداری اصفهان در راستای آزادسازی گلوگاه‌ها و روان‌سازی معابر با هدف تسهیل تردد گردشگران در معابر اقدام می‌کنیم.

وی از افتتاح و راه‌اندازی واحد بازآفرینی شهری در منطقه سه شهرداری اصفهان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تأکید مدیریت شهری بر توسعه گردشگری که یکی از پتانسیل‌های خوب شهر اصفهان به شمار می‌رود، واحد بازآفرینی شهری پیگیری امور مربوط به بافت‌های فرسوده و تاریخی منطقه را انجام خواهد داد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: بیش از ۱۰۰ واحد خانه تاریخی فرسوده در منطقه سه واقع شده که به دلایلی همچون میراثی بودن، اختلافات مالکیتی و انحصار وراثت در حال تخریب است و شهرداری طی مذاکره با میراث فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی و مالکان سعی در احیاء این خانه های تاریخی داشته است.

وی ادامه داد: با تشکیل دفتر بازآفرینی در منطقه سه تلاش می کنیم مسیر گردشگری که از مسیر خانه های تاریخی عبور می کند را راه‌اندازی کنیم.

کارگر با بیان اینکه منطقه سه شهرداری اصفهان  دارای ۱۴ محله کلیدی با بافتی تاریخی، ۲۲۰ مسجد، ‌۲۰ مرکز حوزه علمیه و حدود ۴۲ مرکز تاریخی و گردشگری است، اظهارکرد: ۲۳ درصد منطقه سه شهرداری اصفهان را بافت فرسوده تشکیل داده است که ۱۱درصد از بافت فرسوده شهر اصفهان به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه امسال مرمت حمام‌های قدیمی در حال تخریب در دستور کار شهرداری منطقه ۳ قرار گرفته است، گفت: حمام شاهزاده‌ها که یادگاری از دوران صفوی است در دست مرمت قرار دارد و تاکنون یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به نوسازی و مرمت حمام خسرو آقا گفت: برای مرمت این حمام قراردادی با سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان منعقد شده و تاکنون مرمت آن ۷۰درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: سقف بازار محله دردشت خراب شده بود که ساماندهی آن انجام شد؛ همچنین ساماندهی مابقی سقف بازارهای شیخ بهایی، بازار حسن آباد و بازار نیماور در دستور کار است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به مرمت خانه مشروطیت تصریح کرد: امسال برای مرمت خانه مشروطیت حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است؛ موزه سرای خیار واقع در میدان امام علی (ع) نیز تاکنون ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 363126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.