نمایش و تحلیل روان‌شناختی سینمای جهان در "سینما گپ"

سلسله نشست‌های نمایش و تحلیل روان‌شناختی آثار سینمای جهان با نام «سینما گپ» از سوی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری حوزه هنری استان اصفهان و دفتر تخصصی سینما برگزار می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مسئول امور مرکز تخصصی خانواده (اداره امور اجتماعی) با اعلام این خبر گفت: سلسله نشست های «سینما گپ» با نگاهی روان شناسانه به آثار سینمای جهان در سال های اخیر از ۱۶ دی ماه برگزار می شود.

سید محمد صادق سجادزاده ادامه داد: در این جلسات طبیعتا نگاه هنری و تکنیکی به آثار سینمایی نخواهیم داشت و تلاش می شود تا موضوعات و نگاه موجود در این فیلم ها از منظر روان شناسی، آسیب های خانواده و آسیب های اجتماعی تحلیل شود.

او با بیان اینکه کارشناسان و روان شناسان مختلفی در سلسله نشست های سینما گپ حضور دارند، اظهار کرد: در هر نشست پس از اکران فیلم مورد نظر، کارشناس حاضر در برنامه به ارائه تحلیل روان شناختی از فیلم می پردازد و اثرگذاری فیلم در این زمینه و آنچه را که کارگردان از این حیث مد نظر داشته است، مورد ارزیابی قرار می دهد.

وی افزود: ابعاد موضوع فیلم ها، قابلیت آن برای طرح بحث و اتفاقاتی که حول این محور در جهان در حال وقوع است، از موضوعات مورد بررسی در این جلسات است.

سجادزاده با اشاره به اینکه فیلم های «قصر شیشه ای»، «فارغ التحصیل» و «اتاق» را از جمله آثاری است که در نشست های سینما گپ اکران می شود، گفت: قصر شیشه ای داستان دختری را روایت می کند که مادری هنرمند و پدری الکلی دارد که می خواهد آزادانه در بیابان و کوهستان زندگی کند، ولی کم کم این سبک زندگی فرزندانش را عاصی کرده و ادامه داستان فیلم بر این اساس شکل می گیرد.

مسئول امور مرکز تخصصی خانواده ادامه داد: فیلم «اتاق» هم روایتگر زندگی زن جوانی به نام «جوی» است که هفت سال قبل در سن ۱۷ سالگی توسط مردی که ادعا کرده بود سگ مریضش نیاز به کمک دارد ربوده شده و در یک آلونک ۱۰ متری زندانی شده است و هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارد.

سجادزاده تاکید کرد: سلسله نشست های سینما گپ از ۱۶ دی تا ۱۹ اسفند به صورت هفتگی، روزهای یکشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ در سالن سوره حوزه هنری استان اصفهان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان به حضور در این جلسات می توانند برای ثبت نام به ربات تلگرامی @cinemagapbot مراجعه کنند

کد خبر 363121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.