اختیارات مدیران محلی متناسب با وظایف آن‌ها نیست

تیران-فرماندار تیران‌وکرون گفت: اختیارات مدیران محلی متناسب با وظایف آن‌ها در شهرستان‌ها نیست و این شرایط باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، مجید حججی در شورای اجتماعی این شهرستان با اشاره به برخی از ناهماهنگی‌های دستگاه‌های اداری در اجرای مصوبات کارگروه و شوراهای محلی اظهار کرد: بعضی از مدیران دستگاه‌های ادارای تیران و کرون تنها مجری دستورات ادارات کل هستند و اختیاری برای تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌های شهرستانی و اجرای مصوبات محلی را ندارند.

وی افزود: تنفیذ اختیارات از مدیران کل به مدیران شهرستانی و از سطح ملی به استان متناسب با ماموریت و وظایف آن‌ها نیست و همین موضوع مانع از اجرای طرح و برنامه‌های محلی و متناسب با نیاز منطقه شده است.

فرماندار تیران‌وکرون گفت: اختیارات مدیران محلی متناسب با وظایف آن‌ها در شهرستان‌ها نبوده و نیاز به تغییراتی در این وضعیت وجود دارد تا اینکه روند فعالیت ادارات تسهیل و مشکلات و نیازها متناسب و ماموریت‌های آن‌ها پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری بین بخشی دستگاه‌های اداری هستیم، خاطرنشان‌کرد: ادارات بر اساس ماموریت خود برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همکاری و تلاش کنند.

فرماندار تیران‌وکرون تشکیل کارگروه برای بررسی موانع پیش روی ازدواج و انجام فعالیت‌های آموزشی برای ارتقاء مهارت‌های زندگی را لازم دانست و عنوان کرد: بهزیستی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و شبکه بهداشت و درمان در این خصوص همکاری کنند.

وی ارتقاء مهارت زندگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را برای کاهش طلاق و افزایش سلامت اجتماعی مهم ارزیابی‌کرد و افزود: همایشهای محله‌ای و روستایی برای این موضوع پیش بینی و با بکارگیری ظرفیتهای مختلف محلی برای رفع این چالش‌ها باید اقدامات مثبتی انجام شود.

کد خبر 363078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.