مسئولی که توان رفع مشکلات ندارد، لایق پست و مقام نیست

خوانسار- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در انتخاب وزرا و مسئولان باید دقت شود، برخی که نمی‌توانند مشکلات اقتصادی، رفاهی و معیشت مردم را رفع کنند لایق پست و مقام نیستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، آیت‌الله سید رحیم الله توکل اظهار کرد: ۱۴ قرن قبل و در زمان ظهور اسلام بت پرستی، شرک به خدا و عادی بودن ظلم و ستم بر مظلومان در جامعه بیداد می‌کرد.

وی افزود: با ظهور اسلام جنگ با کفر و شرک و ظلم و یاری کردن مظلومان در دستور کار پیامبر(ص)  قرار گرفت، اما به صورت مستقیم با برده داری برخورد نشد، زیرا در آن زمان امرار معاش برخی از این طریق بود و با برنامه ریزی که پیامبر(ص) انجام دادند بساط برده داری کم کم برچیده شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ظلم کردن به مردم گناه بزرگی است و در آخرت قابل بخشش نخواهد بود، گفت: با ظالمان جنگیدن و یاور مظلومان بودن فرمان و امر الهی است و ما باید اطاعت کنیم.

وی تصریح کرد: در روز عاشورا تمام اصحاب و یاران و فرزندان امام حسین(ع) به شهادت رسیدند و اهل بیت‌ این امام به اسارت در آمدند، اما امام حسین(ع) ظلم را نپذیرفت، شعار امام حسین(ع) در روز عاشورا "هیهات من الذله" بود، ما باید با تأسی از همین شعار با ظالمان مبارزه کنیم، تسلیم شدن در مقابل ظلم چیزی جز خواری دربر نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر مظلومی در برابر ظلم ظالم سکوت کند یعنی ظالم پروری کرده است، افزود: سکوت مظلوم در برابر این ظلم یعنی میدان را خالی کردن، اگر مظلوم به ظلم و ستم اعتراض کند قطعأ غرور ظالم شکسته می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در انتخاب نمایندگان مجلس به عملکرد و کارهای مثبت شخص باید نگاه شود، تأکید کرد: در انتخاب وزرا و مسئولان باید دقت شود، برخی که نمی‌توانند مشکلات اقتصادی، رفاهی و معیشت مردم را رفع کنند لایق پست و مقام نیستند.

وی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ انتخاب روز عاشورا برای آشوب و خرابکاری بدون مقدمه و هدف نبود، افزود: در روز عاشورا فتنه‌گران آشوبی بر پا کردند که بسیار تاسف برانگیز بود زیرا عاشورا برای ملت ایران بسیار روز بزرگی است و همه در غم و اندوه هستند، عده‌ای به قصد توهین به خیابان‌ها آمدند و هرآنچه می‌توانستند انجام دادند.

توکل گفت: توبه فتنه گران عاشورای ۸۸ قابل قبول نیست، فتنه گران عزت قرآن و انقلاب را زیر سوال بردند، رأی ۴۰ میلیونی مردم را در کام آنان تلخ کردند و یاری کننده و چراغ سبز صهیونیست شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گرانی اخیر در کشور تأکید کرد: چرا باید گرانی‌ هنوز بیداد کند برای مقابله با معضل گرانی‌ راهکار اساسی باید اتخاذ شود و معامله با هر کشوری با پول همان کشور  انجام شود، چرا با دلار معامله باید صورت بگیرد.

کد خبر 363053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.