سنگینی سایه تورم بر مددجویان کمیته امداد شهرضا

شهرضا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا گفت: افزایش نرخ تورم و گرانی کالا، ایجاد نیروگاه‌های برق خانگی برای مددجویان این نهاد را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عبدالرزاق میرزایی عصر امروز (یکشنبه) در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان، اظهار کرد: در سال جاری ۵۰ باب از منازل مددجویان کمیته امداد شهرضا برای ایجاد تأسیسات نیروگاه‌های خورشیدی بررسی شد، اما به دلیل نوسانات بهای دلار و گرانی کالا، اجرای آن با قیمت‌های قبلی برای شرکت برق مقرون به صرفه نبود.

وی در خصوص اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان، تصریح کرد: ۸۲ درصد از مجموع ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبارات بند "ب" تبصره ۱۶ این نهاد در سال جاری، جذب شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا خاطرنشان کرد: این اعتبارات از طریق شش بانک عامل توزیع می‌شود که تاکنون بیشترین میزان از طریق بانک ملی برای ۱۷ طرح به ارزش سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال، بانک رفاه برای شش طرح به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال و بانک ملت برای ۲۹ طرح به ارزش پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان واگذار شده است.

میرزایی با بیان اینکه میزان اعتبارات کمیته امداد شهرضا از طرح صندوق توسعه روستایی و عشایری ۱۶ میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال بوده است، یادآور شد: تا کنون ۲۲ درصد از این اعتبارات به ارزش ۲۰ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال برای ۶۱ طرح، از طریق پست بانک و بانک کشاورزی، جذب شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۳ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال عتبارات اشتغالزایی کمیته امداد شهرضا، ۹ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال مربوط به طرح صندوق اشتغال نیازمندان بوده است که تا کنون ۴۵ درصد از این میزان به ارزش پنج میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به ۲۱ نفر واگذار شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا تصریح کرد: ۱۰۰ نفر از مددجویان این شهرستان برای اشتغال از طریق بسته تشویقی کارفرمایی به کاریابی‌ها معرفی شده‌اند که تا کنون، ۳۹ نفر از این افراد در واحدهای مختلف مشغول به کار شده‌اند.

میرزایی با بیکان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره)، برای حمایت اشتغال و به کارگماری خانواده‌های تحت حمایت، بسته تشویقی را برای کارآفرینان پیش بینی کرده است، گفت: در این روش، کمیته امداد به صورت پلکانی حق بیمه سهم کارفرمایانی که افراد تحت پوشش این نهاد را استخدام کنند، پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: در این طرح برای سال نخست صد درصد حق بیمه سهم کارفرما، تا سقف ۲۳ درصد حداقل حقوق و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما تا سقف ۲۳ درصد حداقل حقوق اعلامی توسط شورای عالی کار، پرداخت می‌شود.

کد خبر 363029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.