تحقق بیش از ۴۴ درصد تعهد اشتغال شهرضا

شهرضا – رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: سهمیه اشتغال شهرستان در سال جاری، سه هزار و ۱۰۷ نفر بوده است که تا کنون اطلاعات یک هزار و ۳۷۴ نفر از این افراد در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مصطفی اباذری عصر امروز (یکشنبه) در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان، اظهار کرد: تا کنون ۳۷ نفر از متقاضیان اشتغال با استفاده از مزایای طرح کارورزی در شهرستان، با عقد قرارداد مشغول به کار شده‌اند، این در حالی است که ۶۰۰ نفر از این افراد برای اشتغال از این طریق ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عملکرد شهرستان در اجرای طرح کارورزی ضعیف است، تأکید کرد: با وجود ۵۰۰ واحد صنعتی و حدود هشت هزار واحد صنفی و بسترهای فراوان فعالیت‌های کشاورزی و دامداری باید افراد بیشتری از این طریق مشغول بکار شوند.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان اینکه سهمیه اشتغال شهرستان در طرح کارورزی ۳۰۰ نفر است، خاطرنشان کرد: مشوق‌های بیمه‌ای در این طرح با مشکلاتی مواجه شده است، اما پرداخت حقوق افراد بکارگیری شده، همچنان ادامه دارد.

اباذری از اختصاص یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات مشاغل خانگی به این شهرستان خبر داد و افزود: این تسهیلات از طریق بانک‌های مسکن و توسعه تعاون در دو بخش مشاغل مستقل و پشتیبان، واگذار می‌شود.

وی اضافه کرد: تسهیلات بانک مسکن در بخش مشاغل مستقل و پشتیبان به ترتیب ۹۰ و ۲۷۰ میلیون تومان بوده است که تا کنون تسهیلات طرح‌های تسهیلات مشاغل مستقل به طور کامل معرفی شده است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا تصریح کرد: از مجموع اعتبارات بانک توسعه تعاون، ۲۶۰ میلیون تومان در مشاغل مستقل و ۷۸۰ میلیون تومان در مشاغل پشتیبان بوده است.

اباذری با بیان اینکه سهمیه اشتغال شهرستان در سال جاری، سه هزار و ۱۰۷ نفر بوده، اظهار کرد: تا کنون اطلاعات هزار و ۳۷۴ نفر از این افراد در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

وی با اشاره به واگذاری تسهیلات توسعه مشاغل روستایی، خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات شهرستان در این زمینه، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که تاکنون هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این مقدار در قالب طرح‌های مختلف به کارگروه اشتغال استان معرفی شده است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا اضافه کرد: براساس دستورالعمل جدید واگذاری تسهیلات توسعه مشاغل روستایی در عرصه‌های پرورش دام سبک، خرید و فروش طلا، خودرو و خرید و ایجاد پایانه‌های فروشگاهی ممنوع است.

اباذری یادآور شد: دولت دنبال آن است تا اقتصاد روستاها را از اتکا به کشاورزی و دامداری خارج کند، اما باوجود مزایای این طرح، به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها، اجرای آن موفقیت‌آمیز نبوده است.

کد خبر 363024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.