وام ازدواج ۳۰ میلیون تومان می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نرخ تورم و گرانی در کشور گفت: وام ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال آینده به ۳۰ میلیون تومان افزایش می یابد.

به گزارش ایمنا، رحیم زارع با بیان اینکه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوج ها در لایحه بودجه سال ١٣٩٨، ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: پیشنهاد شده که با توجه به نرخ تورم و گرانی که در کشور رخ داده وام ازدواج برای هر یک از زوج ها به۳۰ میلیون تومان افزایش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه  قیمت لوازم خانگی در سال جاری حداقل ۲ برابر افزایش یافته است، افزود: اگر نمایندگان همراهی کرده و به این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس رای دهند، وام ازدواج برای زوجین به ۶۰ میلیون تومان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: محل پرداخت این وام از منابع قرض الحسنه پس انداز و منابع قرض الحسنه جاری در نظر گرفته شده که در حال حاضر این منبع بیش از  ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

زارع  با بیان اینکه مشکل اصلی جوانان در حال حاضر موضوع ازدواج و هزینه های سرسام آور زندگی است، ابراز امیدواری کرد: با تصویب این مبلغ از محل سپرده های قرض الحسنه و جاری بتوان بخشی از مشکلات و موانع جوانان برای ازدواج را رفع کرد.

بازپرداخت وام ازدواج ۵ ساله و با سود ۴ درصد است

وی افزود: بازپرداخت وام ازدواج پنج ساله و با سود چهار درصد در نظر گرفته می شود که بانک ها باید تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نرخ تورم در کشور، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به نوسان قیمت ارز و تاثیر آن در بهای تمام شده لوازم خانگی، تورم،‌ مسکن و همانند آن ارزش وام ازدواج کاهش یافته و منطبق با شرایط روز کشور نیست.

منبع: خانه ملت

کد خبر 362995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.