شاخص‌های توسعه پایدار در اصفهان تا ایده‌آل فاصله دارد 

یک کارشناس معماری با بیان اینکه شاخص‌های توسعه پایدار در اصفهان ضعیف است، گفت: این شاخص‌ها در چهار حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی تعریف می‌شود که شهر اصفهان هنوز در این چهار حوزه تا ایده‌آل‌ها فاصله دارد.

رامین مدنی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: میزان توسعه پایدار در اصفهان در مقایسه با شهرهای محروم قابل قبول است، اما در مقایسه با خود اصفهان، شهری با قدمت تاریخی ضعیف است.

وی با بیان اینکه در مباحث توسعه اقتصادی شاخص اقتصاد و رونق اقتصادی مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: متولیان باید زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم کنند و تنها خودشان مسئولیت ساخت و فروش را بر عهده نداشته باشند؛ زیرا در غیر این صورت به توسعه پایدار اقتصادی و رونق اقتصادی دست نمی‌یابیم.

این کارشناس معماری خاطرنشان کرد: یکی از تاثیرگذارترین مباحث در رونق اقتصادی تقویت حوزه گردشگری است که این رویکرد بدون تسهیل سازی قوانین و ضوابط مربوط به این حوزه امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدنی محورهای اصلی در توسعه اجتماعی را عدالت و شفافیت دانست و تصریح کرد: عدالت و شفافیت در توسعه اجتماعی بدان معناست که باید تصمیم‌گیری‌ها و توزیع فعالیت‌ها مشخص باشد و در جامعه پایه ملاحظات شغلی بر مبنای "پارتی بازی" نباشد.

وی تاکید کرد: توسعه، حفظ و تعادل اکوسیستم و طبیعت شامل حفظ گونه‌ها، آب و هوا، درختان و خاک می‌شود که متاسفانه اصفهان در این خصوص نیز ضعیف عمل کرده است و مثال بارز آن ویلاسازی در باغات شهرستان نجف آباد است .

این کارشناس معماری اضافه کرد: حفر چاه‌های غیر مجاز باعث خشکاندن سفره‌های زیرزمینی شده است، بدون شک این رویکرد سبب کند شدن روند تحقق توسعه پایدار در اصفهان شده است.

کد خبر 362993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.