امکان کاهش قیمت دلار تا ۷هزار تومان

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، پیش بینی می‌کند که در روزهای آتی نرخ ارز تا ۹ هزار تومان کاهش یابد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، سیدتقی کبیری، عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر، اظهار کرد: بر اساس تجربه هر سال در ژانویه، نوسان‌هایی در بازار ارز رخ می‌دهد که محدود و موقتی است. پس از ۱۳ آبان و اعمال دوره دوم تحریم‌های آمریکا، با ورود بانک مرکزی قیمت ارز روندی نزولی پیدا کرد. نرخ ارز باید حداقل زیر ۹ هزار تومان باشد، اما عده‌ای سودجو سعی کردند نرخ ارز را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه مهار نوسانات ارز در روزهای اخیر پیام خوبی به جامعه منتقل کرد، افزود: اگر بانک مرکزی و دولت اراده داشته و کنترل بازار را به دست گیرند، می‌توانند بازار ارز را مدیریت و از افزایش نرخ دلار جلوگیری کنند. مسائل داخلی و خارجی سبب شد که نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر مهار شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شاید چند دلال بتوانند یک تا دو روز در بازار التهاب ایجاد کنند اما مهمترین موضوع نوع ورود و مدیریت بانک مرکزی و دولت در بازار است.

کبیری با بیان اینکه دولت باید در مناسبت هایی مانند عید بازار را مدیریت کند، به ثبات برساند و کاهش منطقی قیمت ارز داشته باشد، افزود: اقدام به موقع بانک مرکزی توانست این پیام را به بازار دهد که دولت اراده داشته تا بازار را مدیریت کند تا شاهد کاهش نرخ ارز باشیم. پیش بینی ها این است که در روزهای آتی شاهد کاهش نرخ ارز تا ۹ هزار تومان خواهیم بود، البته شرایط اقتصادی جامعه ظرفیت دارد که نرخ ارز تا سقف ۷ هزار تومان کاهش یابد.

کد خبر 362969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.