از اجرای طرح دیده‌بان آلودگی هوا چه خبر؟

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای شهرداری اصفهان گفت: در هفته نخست اجرای "طرح دیده‌بان آلودگی هوا" ۲۹۴ خودرو باربر بنزین‌سوز آلاینده و ۱۵۹ خودروی سواری دودزا شناسایی شده است.

مجید طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از دوم تا هفتم دی ماه امسال با اجرای "طرح دیده بان آلودگی هوا" تعداد شکایات مردمی واصله به سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان در این زمینه ۱۳ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه آمار تفکیکی خودروهای عمومی مورد شکایت ۱۱ مورد اتوبوس شهری، یک دستگاه خودرو آتش نشانی و یک خودرو حمل بازیافت بوده است، افزود: وضعیت خودروهای تست شده شامل ۳۱۷ خودرو فاقد آلایندگی و ۱۳۶ خودرو آلاینده بوده است که به مراکز معاینه فنی ارجاع داده شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در طرح دیده بان آلودگی هوا، گشت‌های نظارتی به سیستم‌های سیار کنترل آلاینده هوا مجهز شده است، تصریح کرد: گشت‌های مذکور با کمک پلیس راهور خودروهای مشکوک به آلایندگی و دودزا را کنترل می‌کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان و اپلیکیشن ترافیک‌یار که از بانک‌های نرم افزاری قابل دانلود است، وضعیت خودروهای خدماتی و عمومی آلاینده را گزارش دهند.

 طهماسبی با بیان اینکه در این طرح، خودروهای عمومی، سنگین، اتوبوس‌ها، خودروهای ناوگان حمل و نقل بار، خدماتی و نظافتی تحت رصد شهروندان و گشت‌های نظارتی قرار می‌گیرند، اظهار امیدواری کرد: با اطلاع رسانی مستمر شهروندان اصفهانی و حضور جدی‌تر گشت‌ها در سطح شهر بتوانیم شاهد کاهش دودزایی خودروهای عمومی و خدماتی باشیم.

به گزارش ایمنا، طرح "دیده بان آلودگی هوا" در قالب رویدادهای "قصه آدم و هوا" ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل در اصفهان آغاز به کار کرده است و تا ۲۹ دی‌ماه روز هوای پاک ادامه دارد.

کد خبر 362962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.