توسعه استارتاپ‌ها بدون دخالت مستقیم دولت

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: دلیل موفقیت صندوق‌های مشترک سرمایه گذاری خطرپذیر این است که تامین منابع و امور اجرایی این صندوق‌ها با مشارکت بخش خصوصی خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، علی وحدت با اشاره به تجربه خوب کشور در توسعه استارتاپ‌های خدماتی اظهار کرد: در حال حاضر اکثر استارتاپ‌های موفق کشور، در حوزه خدمات فعال‌اند که دولت در آن‌ها دخالت حداقلی دارد که چندان هم از تسهیلات دولتی بهره نبرده‌اند. شاید بتوان از دلایل موفقیت این استارتاپ‌ها، به شناسایی خوب بازار هدف، مخاطب و همچنین پیاده‌سازی مطلوب نمونه‌های موفق دنیا اشاره کرد.

وی خدمات اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی را اعطای تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و خدمات توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: در بحث سرمایه‌گذاری، سیاست صندوق با توجه تجربه‌های نه چندان خوب سرمایه‌گذاری مستقیم، تاکید بر سرمایه‌گذاری غیر مستقیم با استفاده از نهادهای واسط است که ظرفیت‌های قانونی مناسبی هم در این زمینه وجود دارد. وجود نهادهای واسط خصوصی فناوری فهم در کشور امری ضروری است و یکی از این ظرفیت‌ها ایجاد صندوق‌های مشترک خطرپذیر در بورس است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: از دیگر ظرفیت‌های موجود، استفاده از پتانسیل کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری که دبیرخانه آن در صندوق نوآوری و شکوفایی مستقر است؛ به این شکل که با کمک بخش خصوصی، صندوق‌های مشترک سرمایه گذاری خطرپذیر راه‌اندازی کنیم که در این صورت صندوق نوآوری و شکوفایی امکان سرمایه گذاری تا سقف ۴۰ درصد در این صندوق‌ها را دارد و باقیمانده آن را بخش خصوصی متقبل شود. روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم موفق خواهد شد چرا که منابع آن با مشارکت بخش خصوصی تامین شده و امور اجرایی نیز بر عهده آن‌ها خواهد بود.

کد خبر 362960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.