آیا ۱۰ درصد کارکنان دولت سال آینده اخراج می‌شوند؟

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اجرای جزء (۳) تبصره (۲۰) لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در راستای افزایش کارایی و اثربخشی نیروی انسانی است که جزء آثار مترتب بر اجرای بودجه‌ ریزی مبتنی بر عملکرد است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی،‌ روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، مژگان خانلو درخصوص اخباری مبنی بر اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند سال آینده  حداکثر ۱۰ درصد نیروهای مازاد خود را با لحاظ یک شرط اقداماتی مثل فسخ قرارداد، جابه‌جایی و بازخرید انجام دهند، اظهار کرد: اجرای جزء (۳) تبصره (۲۰) لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در راستای افزایش کارایی و اثربخشی نیروی انسانی است که جزء آثار مترتب بر اجرای بودجه‌ ریزی مبتنی بر عملکرد است.

وی افزود: اجرای این بند از رسوب نیروی انسانی مازاد برای انجام فعالیت‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی جلوگیری کرده و با انتقال آنان به دستگاه‌هایی که به تجربه و تخصص آنان نیاز دارند، منجر به افزایش کارایی نیروی انسانی خواهد شد.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: دستگاه اجرایی موظف است محل خدمت دیگری برای این افراد مشخص کرده و سپس آنان را انتقال دهد، درصورتی‌که فرد با این جابه‌جایی موافقت نکند، دستگاه اجرایی می‌تواند وفق قوانین و مقررات  و در صورت دارا بودن شرایط وی را بازنشسته یا بازخرید کند.

کد خبر 362947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.