برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت سینما در اصفهان

رییس دفتر تخصصی سینما از برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت سینما در اصفهان خبر داد و از کلیه مجموعه‌های مرتبط با صنعت سینما برای شرکت در آن دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان از اواخر بهمن ماه امسال و با هدف شناسایی ظرفیت‌های سینمایی در استان اصفهان برگزار خواهد شد.

مصطفی حیدری در این باره به خبرنگار ایمنا گفت: کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان، سال گذشته طرحی را درباره توسعه صنعت سینما در اصفهان به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری ارائه کرد و این طرح برای رسیدگی به دفتر تخصصی سینما ارجاع داده شد.

وی افزود: قرار بود نقاط و ضعف قوت طرح ارائه شده بررسی شود و پرپوزالی تنظیم و به شورای شهر تقدیم شود. این پرپوزال به سفارش دفتر تخصصی سینما تهیه و در کمیسیون فرهنگی و مرکز پژوهش‌های شورای شهر بررسی شد.

رییس دفتر تخصصی سینما با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح، توانمندسازی فعالانی است که در حوزه صنعت سینما و اقتصاد آن فعالیت دارند، ادامه داد: اولین گام در اجرای این طرح، برگزاری نمایشگاه صنعت سینما است تا به این سوال پاسخ داده شود که این استان در حوزه سینما چقدر ظرفیت دارد؟

حیدری اضافه کرد: شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه متشکل از دفتر تخصصی سینما، افرادی از سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری، اعضای شورای شهر و چند نفر از متخصصین و افراد باتجربه این عرصه است.

وی با اشاره به اینکه هدف از این نمایشگاه، شناسایی و توانمندسازی بن‌مایه‌های اصلی صنعت سینما در اصفهان است، تصریح کرد: اینکه سینمای اصفهان اصلا آن‌قدر پربار هست که برای آن صنعتی قائل شویم، از سوالاتی است که انتظار داریم در این نمایشگاه به پاسخ آن برسیم.

رییس دفتر تخصصی سینما افزود: در تلاش هستیم با همه بخش‌های خصوصی و دولتی که به نوعی با صنعت سینما درگیر هستند، آموزشگاه‌ها، صاحبان تجهیزات سینمایی، دفاتر تولید، سرمایه‌گذاران این حوزه از جمله اتاق بازرگانی، فولاد مبارکه و حوزه هنری و حتی گرافیست‌های تبلیغات آثار سینمایی همکاری داشته باشیم.

حیدری درباره تاریخچه برگزاری نمونه‌های مشابه این نمایشگاه در ایران گفت: چند سال پیش قرار بود نمایشگاهی در تهران برگزار شد که گویا به شکل درستی اجرا نشد. با توجه به بدیع بودن آن، انتظار می‌رود که نمایشگاه صنعت سینما اصفهان، که به نوعی یک بازار فیلم نیز هست، در کنار جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان حضور داشته باشد.

وی افزود: از آنجایی که هنوز ابهامات و سوالاتی پیرامون این نمایشگاه وجود دارد، فعلا استانی برگزار می‌شود تا ظرفیت‌های استان را شناسایی کنیم و از سال آینده در کنار جشنواره کودک، به صورت ملی و حتی اگر امکان آن وجود داشت، به صورت بین‌المللی عمل خواهیم کرد.

رییس دفتر تخصصی سینما ادامه داد: از تمامی ارگان‌های مرتبط با امور سینمایی، از جمله بنیاد سینمایی فارابی، خانه سینما، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انجمن سینمای جوانان ایران و دیگر نهادهای مرتبط با سینما دعوت می‌کنیم تا در نمایشگاه حضور داشته باشند و ظرفیت‌ها را بررسی کنند.

حیدری درباره زمان و مکان برگزاری نمایشگاه صنعت سینما گفت: موعد برگزاری نمایشگاه از یکم الی سوم اسفندماه است، اما با در نظر گرفتن کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های پیچینگ، به نوعی زمان آغاز نمایشگاه ۲۸ بهمن خواهد بود. همچنین برای برگزاری نمایشگاه، مجموعه سیتی سنتر اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ ما صرفا برگزاری یک نمایشگاه نیست و اتفاقا بخش‌های جنبی، تخصصی و علمی پا به پای خود نمایشگاه برگزار خواهند شد. همچنین مایه خوشحالی خواهد بود اگر همه فعالین این حوزه به ما که مجموعه‌ای متشکل از بخش‌های دولتی و خصوصی هستیم، بپیوندند و در برگزاری این برنامه به ما کمک کنند.

رییس دفتر تخصصی سینما در پایان درباره چگونگی شرکت در نمایشگاه افزود: قرار است غرفه‌ها با قیمت بسیار پایین در اختیار کسانی که در حوزه سینما فعالیت دارند قرار بگیرد. شرایط غرفه‌ها نیز از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی و سایت نمایشگاه به آدرس www.icinex.ir اعلام خواهد شد.  

کد خبر 362915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.