برخی هنوز به کارایی تعاونی‌ها اعتقاد ندارند

شهرضا - رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: با وجود دستاوردهای زیاد تعاونی‌ها و کارکرد مناسب اقتصادی آن، باز هم عده‌ای به کارکرد این نهاد اعتقاد ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مصطفی اباذری ظهر امروز(شنبه) در جمع خبرنگاران، با تأکید بر ضرورت حمایت از تعاونی‌ها، تصریح کرد: با وجود دستاوردهای اقتصادی و کارکرد قابل قبول این نهاد در بسیاری از بخش‌ها، باز هم عده‌ای به توانمندی آن اعتقاد ندارند.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه مسکن مهر شهرضا به عنوان یک الگوی کشوری مطرح است، خاطرنشان کرد: تعاونی کامیون داران شهرضا نیز به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه و کشور، سهم به سزایی در جابه جایی کالا و مسافر و در نتیجه رونق اقتصادی دارد.  

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان اینکه گردش مالی سالانه تعاونی‌های این شهرستان ۹ میلیارد تومان است، یادآور شد: سرانه اشتغالزایی در بخش تعاون ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

اباذری با بیان اینکه ۸۹۳ نفر در بخش تعاون شهرستان شهرضا مشغول به کار هستند، اظهار کرد: شمار بیکاران این شهرستان همچنان پنج هزار نفر اعلام می‌شود، در حالی که طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن، در فاصله سال‌های ۹۰ تا ۹۵، تعداد ۱۰ هزار نفر به جمعیت شهرستان افزوده شده است.

 وی با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی دولت برای کارفرمایان متقاضی استفاده از تسهیلات طرح کارفرمایی، خاطرنشان کرد: کارجویان متقاضی استفاده از تسهیلات این طرح، باید حداقل سه ماه سابقه ثبت‌نام در مراکز کاریابی یا سامانه کارورزی و دارای مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر با حداکثر سنی ۲۵ سال برای کارشناسی، ۲۸ سال برای کارشناسی ارشد و ۳۲ سال برای دکتری باشند.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا اضافه کرد: همه کارگاه‌های دارای مجوز با حداقل دو نفر کارگر بیمه شده، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

اباذری با بیان اینکه سهمیه اشتغال شهرستان از این طریق ۳۱۹ نفر است، اظهار کرد: بیشترین سهمیه این طرح، مربوط به ادارات صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به ترتیب با ۱۶۶ و ۵۲ نفر است.

وی با بیان اینکه همه تعهدات دولت در قبال بخش خصوصی در این طرح تا پایان سال گذشته، انجام شده است، یادآور شد: اعتبارات اجرایی این طرح برای سال ۹۷ نیز تأمین شده است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با تأکید بر ضرورت توسعه مشاغل روستایی و حمایت از آن، اظهار کرد: تسهیلات توسعه روستایی با نرخ شش درصد، به ازای اشتغال هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت پنج سال، واگذار می‌شود. ‌

کد خبر 362914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.