مقاومت در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی ارزیابی شود

یک کارشناس طراحی شهری گفت: با نگاهی سطحی به شهر اصفهان در می‌یابیم که به دلیل وجود فضاهای باز مانند میادین شهری و خیابان‌ها، فضاهای سبز شامل پارک‌های حاشیه رودخانه زاینده رود و پراکنش نسبتا مناسب مراکز بهداشتی و درمانی، فرصت تشکیل ستادهای بحران در مواقع ضروری به راحتی فراهم است.

پگاه پرگالی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: "زلزله"، "آلودگی هوا" و "جنگ" مجموعه حوادث طبیعی و غیرطبیعی است که شهرها از جمله شهر اصفهان را در شرایط بحرانی قرار میدهد، در این زمان‌ها ایجاد ستاد بحران اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه باید فرصت و ظرفیت کافی برای مقاومت در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی مورد پایش و ارزیابی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: برای درک بهتر این موضوع لازم است نگاهی به وسعت شهر و جمعیت ساکن در آن انداخت؛ در حال حاضر به دلیل فشردگی بافت‌های مسکونی به خصوص در مناطق مرکزی شهر به نظر می‌رسد که تاب آوری این مناطق در سطح کمتری است و توانایی مقابله با شرایط دشوار را ندارد.

این کارشناس طراحی شهری افزود: لازم است تاب‌آوری بافت‌های شهری را با بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، نظم بخشیدن به خدمات، تاسیسات حیاتی و زیرساخت‌های شهری ارتقاء دهیم.

پرگالی همچنین مشارکت‌های مردمی را در زمینه افزایش تاب‌آوری تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: با ارتقاء سطح آگاهی و توانایی مردم در برخورد با مشکلات، میزان خسارت ناشی از بلایا به کمترین حد ممکن می رسد.

کد خبر 362905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.