افت فشار گاز، گلخانه‌های تیران و کرون را تعطیل می‌کند

تیران-مدیر جهاد کشاورزی تیران‌وکرون گفت: افت فشار گاز، گلخانه‌های تیران و کرون را تعطیل و به هر هکتار آن ۱۰ میلیارد ریال خسارت وارد می‌کند.

محسن حاج عابدی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به اجرای پروژه گلخانه‌ها در ۱۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: سوخت گلخانه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است و اهمیت این موضوع در فصل زمستان دو چندان می‌شود.

وی افزود: تامین نشدن گاز و یا افت فشار آن وضعیت گلخانه‌های این شهرستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این موضوع گلخانه‌های تیران‌و کرون را تعطیل و به هر هکتار آن ۱۰ میلیارد ریال خسارت وارد خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی تیران‌وکرون با بیان اینکه شرکت گاز پیش بینی‌های لازم را برای جلوگیری از افت فشار گاز و یا قطعی آن در شهرک‌های گلخانه‌ای انجام دهد، تصریح‌ کرد: وجود پیش بینی‌های لازم در این حوزه به تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه گلخانه‌های این شهرستان نیاز به اختصاص سوخت جایگزین دارند، گفت: در صورت وجود بحران، قادر به جلوگیری از تخریب و خسارت با استفاده از سوخت‌های جایگزین خواهیم بود که در این خصوص مدیریت بحران نیز باید همکاری لازم را داشته باشد.

حاج عابدی با بیان اینکه به شش هزار لیتر سوخت مایع برای بخش کشاورزی و دامپروری این شهرستان نیاز است، خاطرنشان‌ کرد: کشاورزان و مرغ‌داران نیازمند سوخت مایع هستند تا برای جایگزینی و مصرف روزانه مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها متناسب با طرح توسعه گلخانه‌های شهرستان در حال توسعه نیست، تاکید کرد: برای توسعه فضای گلخانه‌ای شهرستان نیاز به توسعه زیرساخت‌ها و امکاناتی همانند تامین گاز، برق و آب است که دستگاه‌های خدمات رسان نیز در این مسیر باید همکاری کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزی یکی از محورهای مهم توسعه تیران و کرون است، گفت: برای اجرای این مولفه باید دستگاه‌های دیگر نیز همکاری کنند تا در زمینه ‌های اقتصادی، تولیدی و توسعه، رتبه برتر منطقه کسب شود.

حاج عابدی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر سرمایه‌گذاران، افزود: در این شرایط همکاری بین همه سازمان‌ها برای رفع مشکلات سرمایه گذار و کمک به جلوگیری از وارد آمدن خسارت به این قشر، مهم است.

کد خبر 362900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.