همکاری اسد و کردها کابوسی برای ترکیه و اسرائیل است

سناتور جمهوریخواه خبر همکاری ارتش سوریه و کُردهای این کشور را کابوسی برای ترکیه و رژیم صهیونیستی توصیف کردکه برندگان آن بشار اسد، ایران و روسیه هستند.

به گزارش ایمنا، «لیندسی گراهام» در توییتی نوشت: اگر گزارش ها درباره همراهی کُردها با اسد صحت داشته باشد فاجعه ای در حال شکل گیری است. این کابوسی برای ترکیه و بالاخره اسرائیل است. وی افزود است که «برندگان بزرگ» این همکاری «روسیه، ایران و اسد» هستند.

ارتش سوریه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهایش وارد شهر منبج شده و پرچم ملی سوریه در آنجا به اهتزاز درآورده‌اند. ترکیه خواهان خروج نیروهای کُرد از شهر منبج بوده و تهدید کرده که به این شهر حمله می کند.

آنکارا نیروهای یگان های مدافع خلق (YPG) را وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و تروریستی می داند. این یگان در بیانیه ای اعلام کرده بود که نیروهای دولتی سوریه را به منبج دعوت می کند تا «از این منطقه در برابر تهاجم ترکیه حفاظت کند.»

یک مقام ارشد کُرد به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود کردها روی توافقی با روس ها و دولت سوریه کار می کنند که طبق آن نیروهای دولتی سوری بعد از خروج آمریکا کنترل منبج را در دست می گیرند.

ترکیه اعلام کرده که هر لحظه احتمال حمله به منبج وجود دارد. این تهدیدها در شرایطی تشدید شده که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا گفته که نیروهای این کشور را از سوریه خارج می کند.

سناتور گراهام از متحدان ترامپ با این تصمیم مخالفت کرده است، اما ترامپ از تصمیم خود دفاع کرده و گفته که ترکیه باقیمانده‌های داعش را در سوریه نابود می کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 362887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.