امکانات فرهنگی عادلانه توزیع می‌شود/ از ایده های شهروندان استقبال می‌کنیم

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: توزیع عادلانه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و فرصت‌های فرهنگی در سطح شهر از مهمترین اهداف این معاونت است.

رضا روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از استراتژی‌های مدیریت شهری در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه فرهنگی هنری جلب و جذب مشارکت شهروندان به خصوص سمن‌ها و NGOها است، بر این اساس یکی از برنامه‌های اصلی معاونت فرهنگی هنری طراحی مکان‌هایی به صورت «خانه تشکل‌ها» یا «خانه سمن‌ها» است تا این مکان‌ها را به صورت یک جا یا پراکنده در قالب فرهنگسرا در اختیار گروه‌ها و سمن‌ها قرار داده تا با مشارکت آنها طراحی و اجرای برنامه‌های شهری هر چه بیشتر، سریع‌تر و راحت‌تر در خدمت شهر قرار گیرد.

وی افزود: راهاندازی پاتوقهای فرهنگی، هنری در نقاط مختلف شهر از دیگر برنامههای سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان محسوب می شود.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان اعم از شورای شهر، شهردار و معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در راستای تحقق سه مؤلفه مهم «زیست‌پذیر بودن»، «معناگرا بودن» و «انسان محور بودن» اهدافی کلان برای خود متصور است که اگر بتواند در قالب برنامه‌های مختلف این اهداف را محقق کند، بخشی از اهداف سه مؤلفه ذکر شده تحقق پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اهداف کلان معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌های فرهنگی در سطح شهر است تا بتوانیم توزیع عادلانه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزههای مختلف را در سطح شهر داشته باشیم.

روحانی از دیگر اهداف کلان این معاونت را تقویت سرمایههای اجتماعی و افزایش حسّ تعلق شهروندی عنوان کرد و گفت: هر چه سطح اعتماد شهروندان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی افزایش پیدا کند، هزینه‌های زندگی کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر تبدیل ظرفیت‌های بالقوه اصفهان به امر جهانی در اصفهان، اظهارکرد: برای پتانسیل‌هایی که در سطح شهر اصفهان وجود دارد و به آن صورت که باید و شاید مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اگر برنامه درستی تعریف شود نه تنها برای شهر اصفهان آورده فرهنگی و اقتصادی خوبی خواهد داشت، بلکه می‌تواند از مرزهای جغرافیایی اصفهان و ایران نیز بگذرد و به امری جهانی تبدیل شود.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در سه حوزه فرهنگی، هنری با بیش از ۲۴۷ مرکز در سطح شهر اصفهان در خدمت شهروندان است.

وی با بیان اینکه از ایدههای شهروندان استقبال می‌کنیم، افزود: در این راستا راه‌های ارتباطی شهروندان با این معاونت، سایت سازمان و نظام پیشنهادات است؛  همچنین شهروندان می‌توانند به ۲۴۷ مرکز فرهنگی سطح شهر مراجعه کنند تا بتوانیم از ایده‌ها، توان اجرایی و مشارکتی شهروندان بهرهمند شویم.

کد خبر 362884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.