احداث کارخانه پسماند سوز بیمارستانی برای نخستین بار در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: فراخوان ابرپروژه احداث پسماند سوز بیمارستانی برای نخستین بار در اصفهان تا سه هفته آینده اعلام می‌شود.

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: روزانه بین ۱۵ تا ۱۶ تن پسماند عفونی و بیمارستانی از کلینیک‌ها، مطب پزشکان و بیمارستان‌های شهر اصفهان جمع‌آوری و دفن می‌شود در حالی‌که تکنولوژی روز دنیا، سوزاندن پسماندهای عفونی به خاطر خطرات و مشکلات زیست محیطی فراوان آن است. از این رو با سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی های لازم انجام شده تا ابرپروژه احداث پسماند سوز بیمارستانی در این کلانشهر اجرایی شود.

وی تصریح کرد: فراخوان ابرپروژه احداث پسماند سوز بیمارستانی برای نخستین بار در اصفهان تا سه هفته آینده اعلام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه روزانه حدود یک‌هزار تن پسماند عادی در سطح شهر اصفهان جمع‌آوری و در کارخانه کود آلی پردازش می‌شود، گفت: حدود ۱۵ تا ۲۰ تن از این پسماندها اقلام با ارزشی هستند که پیمانکاران کارخانه، آنها را جداسازی و به چرخه تولید باز می‌گرداند.

وی ادامه داد: مابقی پسماندها در دو بخش قابل تقسیم است، یک بخش مواد ارگانیک شامل مواد غذایی، باقیمانده سبزیجات و میوه‌جات به میزان روزانه حدود ۶۰۰ تن که می توان از آنها کود تولید کرد و۴۰۰ تن مابقی مثل انواع پلاستیک‌ها و ظروف یکبار مصرف، در حال حاضر دفن می‌شود.

دهنوی تصریح کرد: طی چندماه اخیر بررسی‌هایی در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان انجام شده و به این نتیجه رسیدیم با توجه به اینکه محصولات پلاستیکی از ترکیبات نفتی شکل گرفته‌اند و می‌توان در فرایندی معکوس(پیرولیز) آنها را به همان ترکیبات نفتی که از آن تولید شده، بازگرداند، به همین جهت با دو سرمایه‌گذار در خصوص مباحث دانش فنی مذاکراتی انجام داده و به این نتیجه رسیدیم از این ۴۰۰ تن می توانیم ترکیبات نفتی استحصال کنیم، از این رو فراخوان مربوطه به بخش سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری ارائه شده و تا چند روز آینده منتشر می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تأکید کرد: سعی داریم تا پایان سال این مهم را به قرارداد برسانیم و اگر این اتفاق رخ دهد برای نخستین بار در کشور استفاده مجدد از دور ریز پسماندها که در حال حاضر دفن می‌شود با هدف تولید ترکیبات نفتی، تحقق خواهد یافت.

کد خبر 362882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.