چالش بازگشت مصدق به تهران

"نام دکتر مصدق همان اندازه که برای هوشیاری، بیداری، نهضت، مقاومت و قدرت ملی خاطره‌انگیز است، به همان اندازه برای دشمنان ما - دشمنان داخلی و خارجی - وحشت‌آور و نگرانی‌آور است."*

به گزارش ایمنا، آنچه در بالا آمد بخشی از سخنان آیت‌الله طالقانی ۱۴ اسفند ۵۷،  بر مزار مصدق است؛ مصدق از جمله سیاستمداران محبوب ایرانی است که نامش با ملی شدن صنعت نفت و مبارزات ضد استعماری گره خورده و همواره برای ایرانیان قابل احترام بوده اما نامگذاری خیابانی به نام او پس از سال ها برای شهرداری تهران چالش ساز شده است.

#مصدق

پس از آنکه عضو شورای شهر تهران از رنگ پاشیدن و مخدوش کردن عده‌ای نادان بر روی تابلوهای خیابان دکتر مصدق خبر داد، هشتگی با همین نام در فضای مجازی تشکیل شد و کاربران در حمایت از میهن پرستی دکتر مصدق و نقش او در ملی شدن صنعت نفت نوشتند.

#هاشمی_زنده_است

نمایش فیلمی ‌مستند ‌از دوران نوجوانی تا زمان رحلت مرحوم آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی در دانشکده فنی دانشگاه تهران با نام «هاشمی زنده است» با واکنش‌های گسترده‌ای خصوصا از سوی خانواده آیت الله مواجه شد که فیلم را تحریف تاریخ و تخریب شخصیت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دانستند.

#سود_سپرده

با تغییر نحوه محاسبه و پرداخت سود سپرده کوتاه مدت بانکی از روزشمار به ماه شمار، کاربران در فضای مجازی واکنش‌های طنزآمیزی نسبت به آن نشان دادند که بیشتر از جنبه حساب کردن بر روی میزان سود بانکی حکایت می‌کرد. یکی از کاربران در این باره نوشت «شما به امشب میگید یلدا ولی من میگم شبی که قراره سود سپرده بانکی این ماهم رو بریزن، شب یلداست.»

#فیلترینگ

احتمال تشدید فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی که معاون وزیر ارتباطات از آن خبر داد موجب شد تا در فضای مجازی بار دیگر هشتگ فیلترینگ فعال شود. در این میان وزیر ارتباطات در واکنش به طرح روزنامه بی قانون و جمله مشهورسریال بازی تاج و تخت، جمله‌ای از این سریال را به زبان انگلیسی نوشت: «وقتی کسی دیواری میسازد، دیگری بلافاصله میخواهد بداند که چه چیزی در پشت دیوار است.»

کد خبر 362876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.