چهاردهمین جشنواره ملی شیخ بهایی به کار خود پایان داد

چهاردهمین جشنواره ملی شیخ بهایی با معرفی برترین ایده ها عصر امروز -۷ دی ماه- به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استاندار اصفهان در این مراسم با بیان اینکه برای پژوهش نیز باید رو به پژوهش آورده و آن را از غربت درآوریم، اظهار کرد: این نشست به افتخار کسانی است که پژوهش‌های کاربردی انجام داده‌اند و وظیفه خود را تقدیر از مسئولان آن می‌دانم.

عباس رضایی افزود: نه تنها یک مرتبه در سال بلکه لازم است هر سه ماه یکبار برای بررسی پژوهش‌های کاربردی که مشکلات کشور را حل خواهند کرد در چنین نشست‌هایی جمع شده، جشن گرفته و برای همه شرکت کنندگان در این جشنواره آرزوی موفقیت کنیم.

آماده همکاری با فن آفرینان جوان هستیم

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز در اختتامیه جشنواره شیخ‌بهایی گفت: اصفهان شهری است که به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوسته و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می تواند باعث گشایش گره‌های کور این شهر شود.

وی افزود: مدیریت شهری آماده انجام هرگونه همکاری با تمام افراد به‌خصوص جوانانی است که در عرصه فن‌آفرینی فعالیت می‌کنند تا با همت والای آن ها راهکارهای علمی برای حل مسائل شهری به‌دست آورد.

تبدیل ایده ها به ثروت در جشنواره شیخ بهایی

پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور نیز در این مراسم با بیان اینکه جشنواره شیخ‌بهایی می‌تواند ایده‌های اولیه‌ای که در آن وارد می‌شود را تبدیل به ثروت کند، گفت: یکی از ماموریت‌ها و وظایف اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیاده سازی ایده‌ها و یافته‌های علمی است و جای خوشحالی است که در جشنواره شیخ‌بهایی شاهد به بار نشستن ایده‌هایی هستیم که در سطح استان به مرز تجاری سازی رسیده‌اند.

نسل جدید فارغ التحصیلان بنیانگذاران اقتصاد جدید

هم چنین، مسعود برومند، رییس شورای علمی جشنواره و معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جشنواره گفت: دیدن نسل جدیدی از فارغ التحصیلان دانشگاهی و کسانی که در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند و خصوصیات متفاوتی نسبت به نسل گذشته داشته، بسیار پرتلاش بوده، ناامید نشده و با سخت کوشی توانایی آن را دارد که اقتصاد جدید را بنیان بگذارند جای خوشحالی است.

وی افزود: از دانشگاها و پارک‌های علم و فناوری مخصوصا شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان که رهبری این حرکت را برعهده دارند تشکر می‌کنم زیرا نه تنها نقش منطقه‌ای بلکه نقشی ملی را ایفا می‌کنند.

کد خبر 362875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.