خسروی: جایزه نوآوری برای کودکان به جشنواره اضافه می‌شود

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی شیخ‌بهایی گفت: ۷۲ طرح و فرصت سرمایه گذاری به جشنواره راه یافتند که به معنای تولد ۷۲ کسب و کار جدید است و چه بهتر که اصفهان میزبان این تولد باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کورش خسروی در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی شیخ بهایی اظهار کرد: امروزه ده‌ها رویداد کارآفرینی در سطح کشور درحال برگزاری است که هرکدام بخشی از سیستم کارآفرینی را برعهده دارند اما زمانی که جشنواره شیخ‌بهایی کار خود را در سال ۸۲ آغاز کرد، تنها رویداد در این زمینه بود و اکنون وظیفه خود را شناسایی طراحان کسب و کار، فناوری‌ها و فرصت‌های مبتنی بر تکنولوژی می‌داند که پس از شناسایی و ارزیابی به فعالان اقتصادی، جامعه و اهل رسانه معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شیخ‌بهایی عهده‌دار شناسایی، ارزیابی و معرفی طرح‌های کسب‌وکار است، افزود: در چهاردهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی ۸۰۰ نفر ثبت نام کردند و فعالیت برای برگزاری آن از قبل از نوروز ۹۷ همراه با مشاوره و شناسایی واجدین شرایط شرکت در جشنواره آغاز و افراد دارای صلاحیت غربال شدند.

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی شیخ‌بهایی با بیان اینکه ۱۱۰ نفر به‌صورت داوطلبانه در اجرای جشنواره شیخ‌بهایی همکاری داشته‌اند، ادامه داد: ۲۰۰ طرح وارد مرحله داوری شد که از اول مهرماه امسال مورد ارزیابی دبیرخانه جشنواره قرار گرفته و در نهایت ۷۲ طرح و فرصت سرمایه گذاری به جشنواره راه یافتند، این به معنای تولد ۷۲ کسب و کار جدید است و چه بهتر که اصفهان میزبان این تولد باشد.

وی اضافه کرد: به دنبال آن هستیم که سال آینده طرح‌های راه یافته به جشنواره بیش از امسال شود تا زمینه ایجاد ده‌ها فرصت شعلی فراهم شود.

خسروی تصریح کرد: در جلسه داوری فرصت‌های سرمایه‌گذاری، سه سرمایه‌گذار خطرپذیر حاضر در جشنواره پیشنهاد دادند که تحت عنوان جایزه به برگزیدگان بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ۶۰ ساعت مشاوره رایگان ارائه کنند که یکی از کمیاب‌ترین جوایز در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با پیشنهاد نماینده یونیسف جایزه نوآوری برای کودکان از سال آینده به جشنواره شیخ‌بهایی اضافه خواهد شد که منتظر اعلام جزئیات آن از سوی این سازمان خواهیم ماند تا با فراخوان اقدام به جذب متقاضیان شرکت در این بخش کنیم.

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه ارائه تسهیلات و خدمات توامندسازی، بسته‌های حمایتی ویژه‌ای را برای برگزیدگان جشنواره در نظر گرفته است، گفت: در حاشیه جشنواره ۱۶۰ مذاکره میان سرمایه گذار و فن آفرینان در نشاها انجام شد. در فضای عمومی که تحت مدیریت جشنواره بود۴۰ مذاکره اتفاق افتاد که این آمار فقط مربوط به روز پایانی جشنواره است و نتیجه آن در مجموع ۲۰۰ رؤیایی بین سرمایه‌گذار و کارآفرین بوده و قطعاً این ارتباطات بیش از آنچه ما رصد کرده‌ایم بوده‌است.

کد خبر 362872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.