ابطحی: نمایشگاه پژوهش و فناوری استان هدفمند می شود

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان باید فرصتی برای سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری باشد.

سیدمهدی ابطحی در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تأکید بر اینکه نمایشگاه باید هدفمند باشد، اظهار کرد: به قدر کافی وقت مردم صرف قصه می‌شود؛ بنابراین باید حقیقت ظرفیت‌های فناوری استان را به مردم نشان داد؛ در این نمایشگاه‌ها مردم باید ظرفیت‌ها را ببینند، درک کنند و علاقه‌مند شوند، برپایی چنین نمایشگاه‌هایی باید فرصتی باشد تا سرمایه‌گذاران نیز در زمینه فناوری‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: باید این احساس در جامعه به وجود آید که می‌شود به کالاها و دستاوردهای ایرانی توجه کرد و شرایطی فراهم شود تا نشان داد در کنار میراث فرهنگی و طبیعت زیبایی که در استان اصفهان وجود دارد، آنچه به دست انسان‌های خلاق تولید می‌شود نیز زیبایی‌های دیدنی دارد.

ابطحی اضافه کرد: باید از برپایی نمایشگاه‌های بی‌هدف و ایجاد غرفه‌هایی که هسته مرکزی فکر و فناوری ندارند، فارغ شده و به سمت عصاره توان علمی- فناوری شهر رفت.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: نمی‌گویم امسال موفق‌تر از سال‌های قبل بودیم؛ به نظر می‌رسد جهت و مسیر درستی را درپیش گرفته و نسبت به قبل رو به جلو حرکت می‌کنیم. تبدیل نمایشگاه از قالب باز و عام به نمایشگاه تخصصی به تحقق اهداف کمک زیادی می‌کند.

وی با اشاره به حمایت دستگاه‌های اجرایی و حضور فعال دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دبیرخانه هفته همایش، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، شبکه پژوهش استان و شهرداری اصفهان در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: باید نقادانه به موضوع نگاه کنیم و پس از پایان نمایشگاه جمع‌بندی نهایی را انجام دهیم و سال‌های آینده در مسیر هدفمند کردن نمایشگاه قدم برداریم؛ زمانی نمایشگاه به بلوغ می‌رسد که در کنار آن موافقت‌نامه‌های خرید، حمایت و تجاری‌سازی به امضا برسد.

ابطحی با اشاره به حُسن چهاردهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصقهان، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه در کنار جشنواره شیخ‌بهایی فرصت بسیار خوبی است چراکه مذاکرات سرمایه‌گذاران خطرپذیر، صاحبان فناوری، مذاکرات بین سرمایه‌گذار و فناور و صنعت در جشنواره شیخ بهایی بسیاری از اهداف ما را در نمایشگاه پژوهش و فناوری پوشش داد که نشان‌دهنده گام های رو به جلو است.

کد خبر 362863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.