تاثیر شگرف قصه گویی برای کودکان/شکل گیری شخصیت کودکان تا پیش از دبستان

شاعر معاصر کشور ضمن اشاره به تاثیرات شگرف قصه گویی برای کودکان گفت: ۸۰ درصد شخصیت کودکان پیش ازورود به دبستان شکل می گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از  کمیته اطلاع رسانی و خبررسانی سومین نمایشگاه کتاب کاشان ، مصطفی رحماندوست شامگاه پنجشنبه در جشن امضای کتاب و نشست آموزشی قصه گویی اظهار داشت: طی تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که مطالعه بر روی جنین نیز تاثیر دارد و این موضوع نشان دهنده اهمیت مطالعه و کتاب خوانی است.
وی با بیان اینکه قصه خوانی برای کودکان موجب می شود تا کتاب خوان پرورش پیدا کنند، ابراز داشت: بیش از ۸۰ درصد شخصیت کودکان پیش از دبستان شکل می گیرد و در صورتی که با داستان گویی به مطالعه علاقه مند شوند کتاب خوان بار می آیند.

این شاعر برجسته کشوری ضمن تاکید بر فراگیری فن داستان گویی افزود: اگر می خواهیم که فرزندان کتاب خوانی داشته باشیم باید کتاب بخریم و برای آنها بخوانیم چرا که ما انسان ها تمایل بیشتری برای شنیدن داریم.

وی فرهنگ استفاده از فضای مجازی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: اگر ما فرهنگ استفاده از فضای مجازی را در خود پرورش دهیم و پس از آن به فرزندان خود منتقل کنیم تهدیدات این محیط به حداقل می رسد.

رحماندوست خاطرنشان کرد: بسیاری از رسانه ها درباره تاثیرات منفی موبایل و تکنولوژی در میزان مطالعه در ایران می پرسند ولی واقعیت این است در کشورهای خارجی با وجود نبود فیلترینگ و وسایل پیشرفته سطح مطالعه انها بالاتر از ایران است.

وی تصریح کرد: در ایران هیچ برنامه ریزی برای زندگی کودکان وجود ندارد شیوه زندگی و رفتار ما در ایران مشکل دارد و والدین بیشتر سرگرم تلویزیون و موبایل هستند در حالی که در کشورهای پیش رفته تمام ساعات زندگی کودکان مانند خوردن، خوابیدن، فیلم دیدن و مطالعه را برنامه ریزی می کنند.

وی تاکید کرد: والدین قصه گویی یاد بگیرند زیرا با استفاده از این فن ، خواندن شعر و قصه برای کودکان یا جمع خانواده راحت تر و تاثیرگذارتر می شود.

این شاعر معاصر ایران افزود: اگر به شعر و قصه ضعیف توجه شود آموزش و یادگیری اتفاق نمی افتد و بهترین کار برای کمک به کودکان ، کتاب خواندن و قصه گویی برای آنهاست.

رحماندوست در پایان با اشاره به ظرفیت های بالای کاشان در امر کتابخوانی و مطالعه گفت: به دلیل دانشجو بودن دخترم سفرهای زیادی به کاشان داشته ام و وجود چندین فروشگاه کتاب و نشست های ادبی و شعر حاکی از وجود مردمانی در این شهر است که همواره به دنبال یادگیری و آگاهی بخشی هستند.

برنامه جشن و امضای کتاب و نشست  قصه گویی "مصطفی رحماندوست" برای کودکان و نوجوانان با همکاری  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و موسسه فرهنگی نمایشگاه های کشور در دومین روز از سومین نمایشگاه کتاب کاشان برگزار شد.

سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی و چهاردهمین  نمایشگاه کتاب اصفهان و سومین نمایشگاه سراسری  کتاب کاشان از ۵ الی ۱۱ دی از ساعات ۱۵ تا ۲۱ در مصلای بزرگ کاشان برپاست.

کد خبر 362854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.