سفارت بحرین در دمشق بازگشایی می شود

دولت بحرین روز پنج شنبه اعلام کرد که هیأت دیپلماتیک خود را مجدداً به کشور سوریه اعزام می کند.

به گزارش ایمنا به نقل از روزنامه انگلیسی زبان نشنال چاپ ابوظبی، تنها ساعاتی پس از بازگشایی سفارت امارات متحده عربی در «دمشق» پایتخت سوریه، دولت بحرین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هیئت دیپلماتیک خود را مجدداً به سوریه اعزام می کند.

در واقع بیانیه وزارت خارجه بحرین برای اعلام این تصمیم، از گرم شدن روابط دولت سوریه با جهان عرب پس از سالها انزوای دیپلماتیک خبر می دهد.

روزنامه نشنال نوشت : این اقدام دولت های امارات متحده عربی و بحرین همچنین از تلاش کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای خنثی کردن نفوذ فزاینده ایران و ترکیه در سوریه از طریق برقراری مجدد روابط دیپلماتیک حکایت می کند.

پاییز گذشته انتشار ویدیوئی در شبکه های اجتماعی از دیدار گرم و صمیمی «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه با «خالد آل خلیفه» همتای بحرینی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، به گمانه زنی ها در مورد برقراری روابط حسنه میان دو کشور دامن زد.

وزیر خارجه بحرین در مصاحبه ای گفت: «در حالیکه سرنوشت سوریه به دست قدرتهای منطقه ای و بین المللی تعیین می شود، کشورهای عرب نمی توانند کناری بایستند و تنها نظاره گر باشند».

گفتنی است که «انور قرقاش» وزیر امور خارجه امارات نیز در مراسم بازگشایی سفارت این کشور در دمشق اظهار داشت که مرحله آتی در سوریه نیازمند مشارکت بیشتر کشورهای عرب برای حراست از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است.

قرقاش همچنین در یک پیام توییتری نوشت که نقش جهان عرب در سوریه برای مبارزه با نفوذ فزاینده ترکیه و ایران «ضروری» است و اینکه «امارات متحده عربی بواسطه حضورش در دمشق، درصدد فعال کردن این نقش است» و در پایان نیز ابراز امیدواری کرد که امارات در یافتن یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ در سوریه مشارکت کند.

منبع: مهر

کد خبر 362831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.