تیغه برشی ۶۰ تنی ماشین‌های حفاری خط دوم مترو وارد اصفهان شد

تیغه برشی «تی بی ام» خط دوم قطار شهری پس از ورود به اصفهان وارد شفت ورودی تی بی ام خط در شهرک امام حسین (ع) اصفهان شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، کاترهد یا تیغه برشی ماشین حفاری تونل خط دوم قطارشهری اصفهان (تی بی ام) به وزن تقریبی ۶۰ تن و قطر نزدیک به هفت متر (۶.۹۲ متر) از طریق حمل بار ترافیکی وارد شهر اصفهان شد.

این قطعه که به عنوان تیغه برشی «تی بی ام» خط دوم قطار شهری اصفهان محسوب می‌شود، از پیمانکار حفر تونل خط دوم با بودجه بالغ بر ۸۱۶ هزار یورو خریداری شده و قرار است بر روی دستگاه S۲۲۷ در تونل غربی خط دوم نصب شود.

پس از نصب این قطعه بر ماشین حفار و با توجه به تکمیل و آماده‌سازی «تی بی ام» خط دوم، عملیات حفاری تونل این خط آغاز خواهد شد.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، حفاری تونل خط دوم متروی اصفهان از شفت ورودی شهرک امام حسین (ع) در شمال شرقی اصفهان به صورت دو تونله با دو «تی بی ام» به قطر ۷ متر و همچنین از ایستگاه مدرس نجفی در غرب اصفهان به صورت تک تونله با یک «تی بی ام» به قطر ۹ متر آغاز خواهد شد.

در مرحله نخست قرار است پس از نصب کاترهد و قطعات جانبی، حفاری دو تونل از شمال شرق اصفهان در شهرک امام حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) انجام شود. در این مرحله دستگاه مکانیزه حفار با عبور از ایستگاه‌های زینبیه، عاشق اصفهانی، مهدیه، لاله، شاهد، قدس، ابن‌سینا و امام علی (ع) از شفت خروجی ایستگاه امام علی (ع) خارج خواهد شد.

در مرحله بعدی نیز، حفاری تک تونله با دستگاه مکانیزه حفار تک تونله با قطر ۹ متر، از غرب اصفهان در ایستگاه مدرس نجفی آغاز خواهد شد و با عبور از ایستگاه‌های خرازی، کاشانی، خلجا، امام حسین (ع) فلسطین و حافظ به ایستگاه امام علی (ع) ختم می‌شود.

عملیات عمرانی ایستگاه‌های خط دوم متروی اصفهان به طول ۲۴.۷ از ابتدای سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر ایستگاه‌های شهید غفاری، زینبیه، عاشق اصفهانی و مهدیه در حال اجراست.

کد خبر 362812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.