حدود ۹۰۰ تن پسماند به سایت بازیافت لنجان تحویل می‌شود

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان گفت: هر هفته ۹۳۸ تن پسماند خانگی و شهری به سایت بازیافت این شهرستان تحویل می‌شود.

فاطمه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه آمار ۹۳۸ تن تحویل پسماند بر اساس آخرین بررسی‌ها از همه شهر ها و روستاهای شهرستان لنجان است، اظهار کرد: این پسماندها جهت بازیافت مواد قابل بازیافت و تولید کود کمپوست به این مرکز منتقل می شود.

وی افزود: از این میزان حدود ۶۲ درصد مواد آلی ، پنج درصد نایلون مشکی و رنگی ، ۲.۵ درصد نایلون سفید ، دو درصد شیشه رنگی و  ۲.۵ درصد شیشه شفاف است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست لنجان اضافه کرد : همچنین سه درصد مواد بسته بندی، هفت درصد پارچه ، یک درصد پت، یک درصد لاک، سه درصد فلزات آهنی و غیر آهنی، پنج درصد شاخه و برگ ، دو درصد سنگ و خاک، چهار درصد چرم و کیف و کفش است.

وی تصریح کرد: هر کدام از شهرها و روستاهای شهرستان دارای محل دفن نخاله های ساختمانی به صورت جداگانه هستند ، که وضعیت محل های مذکور مغایر با ضوابط و مقررات زیست محیطی است.

محمدی تاکید کرد: در این راستا و با توجه به مصوبات کارگروه مدیریت پسماند کلیه نخاله های شهرستان به منظور مدیریت و نظارت دقیق تر و جهت جلوگیری از برهم زدن چشم انداز منطقه باید به سایت بازیافت منتقل شوند و محل‌های قبلی نیز پاکسازی شود.

کد خبر 362778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.