کاهش حوادث فوتی محیط کار در شهرضا

شهرضا - رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: حوادث منجر به مرگ در محیط‌های کارگاهی این شهرستان از چهار مورد در سال گذشته به یک مورد در سال جاری کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مصطفی اباذری صبح امروز (پنج شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاسته شدن از حوادث محیط‌های کار و کارگاه‌ها، نیازمند آموزش مهارت‌های ایمنی به کارگران و کارفرمایان و نظارت مستمر بر این محیط‌ها است.

وی با تأکید بر ضرورت حضور مسئول ایمنی در واحدهای تولیدی و کارگاهی خاطرنشان کرد: همه واحدهای دارای ۲۵ نفر نیروی کار و بیشتر باید دارای مسئول ایمنی باشند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا از وجود ۴۵ واحد تولیدی و کارگاهی دارای بیش از ۲۵ نیروی کار در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: ۱۵ واحد صنعتی شهرستان دارای مسئول ایمنی بودند و هشت واحد تازه تأسیس نیز دارای مسئول ایمنی هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و نظارت مستمر، اولویت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی برای کاستن از حوادث کار است، تصریح کرد: بر اساس قانون باید سالیانه هزار و ۸۰۰ مرحله بازرسی از محیط‌های کار انجام شود که از ابتدای امسال تا کنون هزار و ۱۸۵ مرحله از این بازرسی‌ها در شهرستان انجام شده است.

اباذری با اشاره به کاهش موارد فوت ناشی از حوادث کار در این شهرستان یادآور شد: در سال گذشته چهار مورد فوت ناشی از حوادث کار در شهرستان به ثبت رسید، در حالی که این تعداد در سال جاری به یک نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حوادث ساختمانی شدیدترین نوع آسیب‌های محیط کار را باعث می‌شود تأکید کرد: افزایش نظارت بازرسان این اداره و سازمان نظام مهندسی شهرستان باعث کاهش چشمگیر این نوع آسیب‌ها شده است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا تأکید کرد: مسئولان ایمنی واحدهای تولیدی و صنعتی باید هر دو ماه دوره‌های آموزشی ایمنی در محیط کار را برای کارگران و کارآفرینان برگزار کنند.

وی با بیان اینکه نرخ بالای مهاجرپذیری، خشکسالی، بالا بودن نرخ بیکاری و نسبت بالای شهرنشینی از تهدیدات این شهرستان است اظهار کرد: ۱۴۰ تعاونی در این شهرستان وجود دارد که گردش مالی این واحدها سالانه ۹ میلیارد تومان است.

اباذری توسعه تعاونی‌ها را زمینه‌ساز رفع مشکلات بزرگ اقتصادی کشور دانست و افزود: حدود ۹۰۰ نفر در بخش تعاون شهرضا مشغول بکار هستند، اما هنوز عده‌ای از مردم به کارکرد تعاونی‌ها اعتقاد ندارند، در حالی که اجرای پروژه بزرگ مسکن مهر در این شهرستان به یک الگوی کشوری تبدیل شد و تعاونی‌های حمل و نقل ۸۰ درصد مسافران آن را جا بجا می‌کنند.

کد خبر 362771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.