خلاقیت در معماری اصفهان در چارچوب ضوابط و مقررات جاری باشد

مدیر اداره سیما و منظر شهرداری اصفهان گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی نما و منظر شهری در مناطق ۱۵ گانه، بازنگری و تکمیل ضوابط نما در طرح تفصیلی، بازنگری و اصلاح گردشکار و چارچوب‌های اداری همچنین توجه ویژه به خلاقیت از اصلی‌ترین برنامه‌های امسال در این اداره است.

محمد عقیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رابطه خلاقیت در نما و منظر شهری با هویت معماری اصفهان گفت: خلاقیت در معماری معاصر اصفهان باید در چارچوب ضوابط و مقررات جاری و ریشه در تاریخ و فرهنگ معماری اصفهان داشته باشد.

وی با بیان اینکه نما و منظر شهری بر اساس بناهای تاریخی تا پایان قاجاریه، بناهای تاریخی ویژه پهلوی اول و دوم و بناهای معاصر تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: بناهای معاصر باید پاسخگوی نیازهای معاصر باشد و در آن از تکنولوژی روز به خوبی استفاده شود.

مدیر اداره سیما و منظر شهرداری اصفهان ادامه داد: بزرگترین اشکالات در نماسازی‌های معاصر اصفهان شامل تخلفات از ضوابط و مقررات جاری، پیچیدگی‌های بی‌مورد، بکار نبردن مصالح مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: پیشکسوتان معماری اصفهان در سال‌های گذشته با شناخت و خلاقیت الگوهای مناسبی متأثر از هویت معماری اصفهان برای ما به یادگار گذاشتهاند، البته در اصفهان معاصر، معماران زیادی داریم که آگاهانه در زمینه معماری و نما و منظر شهری گام برمی‌دارند که بعضی آنها در سطح ملی و یا فراملی مطرح هستند، پس آینده به خوبی تاریخ گذشته معماری خواهد بود.

عقیلی با بیان اینکه یکی از مهمترین تهدیدهای دست‌یابی به سیما و منظر در شأن اصفهان، کمبود آگاهی برخی طراحان و کارفرمایان در بخش خصوصی، عمومی و دولتی است، تأکید کرد: برای افزایش آگاهی کارفرمایان انجام اقدامات فرهنگی در زمینه‌های مختلف می‌تواند این نقیصه را در طول زمان رفع سازد.

مدیر اداره سیما و منظر شهرداری اصفهان اظهارکرد: مشارکت در روند بهبود سیما و منظر شهری ابتدا در مجموعه معاونت شهرسازی و معماری و سپس در مجموعه شهرداری اصفهان و در نهایت مجموعه ادارات و ارگان‌های شهر و استان باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 362767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.