روحیه کارمندپروری باید در جامعه جای خود را به کارآفرینی بدهد

شهرضا – رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا گفت: وجود ظرفیت‌های فراوان سرمایه‌گذاری و توریستی در روستاها، این مناطق را به گنج‌های کارآفرینی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فرید نعیمی صبح امروز در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان اظهار کرد: در اسناد بالادستی کارآفرینی مانند سند علمی کشور، تدابیر رهبر معظم انقلاب و سند ۱۴۰۴ بر ضرورت ثروت‌آفرینی با استفاده از یافته‌های علمی و دانشگاهی و توسعه مراکز کارآفرینی تأکید شده است.

وی ادامه داد: برخلاف باور عمومی دولت مسئول ایجاد اشتغال نیست، بلکه دولت‌ها وظیفه دارند تا با ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی زمینه اشتغالزایی را فراهم کنند و موانع آن را به حداقل برسانند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه کارآفرینی همواره با ریسک‌پذیری و خطر همراه است، تصریح کرد: همه افرادف واجد این خصوصیت نیستند به همین دلیل است که تعداد اندکی از افراد صاحب کسب و کارهای خود هستند و سایرین به عنوان کارمند یا کارگر در این واحدها مشغول کار هستند.

نعیمی اضافه کرد: معمولا شمار زیادی از افراد به دنبال استخدام در یک دستگاه دولتی هستند، در حالی که کارآفرینانی که با مزیت‌های این حوزه آشنایی دارند، ترجیح می‌دهند با ارزش آفرینی در اقتصاد به سود بیشتری برسند.

وی با بیان اینکه باید روحیه کارمندپروری در جامعه جای خود را به کارآفرینی بدهد، تأکید کرد: دولت‌ها باید فرهنگ کارآفرینی را ترویج دهند و زیرساخت‌های آن را نیز مهیا کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا خاطرنشان کرد: یکی از بهترین و جدیدترین شیوه‌های کارآفرینی حمایت از استارتاپ‌ها است، اما متأسفانه این واحدهای اقتصادی در کشور با مشکلاتی مواجه هستند که یکی از آن‌ها ضعف روحیه کار گروهی است.

نعیمی تأکید کرد: ۴۲ درصد  استارتاپ‌ها به دلیل تولید محصولی که مورد نیاز جامعه نیست با شکست مواجه می‌شوند، اما این مسئله از ارزش و اهمیت این واحدهای اقتصادی کم نمی‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه گردشگری به عنوان زمینه مناسب سرمایه‌گذاری یادآور شد: وجود ظرفیت‌های فراوان سرمایه‌گذاری و توریستی در روستاها، این مناطق را به گنج‌های کارآفرینی تبدیل کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا ادامه داد: تنوع غذایی، پوشش مردان و زنان، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و آب و هوای مناسب، روستاها را به مقاصد مناسبی برای گردشگری و سرمایه‌گذاری توریستی تبدیل کرده است.

نعیمی با اشاره به برگزاری نخستین استارتاپ گردشگری در این شهرستان تصریح کرد: لازم است زمینه‌های جدید گردشگری شناسایی و به جوانان و محققان دارای ایده‌های برتر معرفی شود.

کد خبر 362765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.