مشکل اشتغال با تئوری‌پردازی رفع نمی‌شود

شهرضا - رییس آموزشکده خوارزمی پسران شهرضا گفت: مشکل اشتغال جوانان کشور با تئوری‌پردازی و گفتن سخنان زیبا حل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مجید عطایی صبح امروز (پنج شنبه) در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان، اظهار کرد: برای رفع مشکل بیکاری جوانان، باید زمینه مناسب برای کارآفرینی و گسترش فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

وی با بیان اینکه مشکل اشتغال جوانان کشور با تئوری‌پردازی و گفتن سخنان زیبا رفع نمی‌شود خاطرنشان کرد: متأسفانه سخنان خوبی درباره اهمیت کارآفرینی گفته می‌شود، اما این سخنان با واقعیات جامعه و نیازهای بخش خصوصی متفاوت است.

رییس آموزشکده خوارزمی پسران شهرضا تأکید کرد: مردم و افراد جویای کار از برگزاری همایش‌ها و سخنرنی‌هایی که هیچ اثری ندارد خسته شده‌اند.

عطایی با تأکید بر ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی کارآفرینی شهرضا یادآور شد: لازم است مشکل بیکاری جوانان و کارآفرینان این شهرستان به صورت دقیق و منطقی بررسی و رفع شود.

وی با بیان اینکه باید روحیه کارآفرینی در جوانان تقویت و از آن حمایت شود، اظهار کرد: کاستن از بروکراسی اداری و تسهیل فرایند سرمایه‌گذری و ایجاد واحدهای تولیدی یکی از مهمترین ضرورت‌های اشتغالزایی در کشور است.

رییس آموزشکده خوارزمی پسران شهرضا با بیان اینکه بسیاری از جوانان دارای ایده‌های خوب هستند، اما روش عملی کردن آن‌ها را نمی‌دانند، اظهار کرد: لازم است با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای هر رشته تحصیلی، زمینه‌های کارآفرینی و نیازهای بازار به افراد آموزش داده شود.

عطایی بر ضرورت ایجاد ساز و کار مناسب با هدف نزدیکی دانشگاه و بخش صنعت تأکید کرد و افزود: اگر محققان دانشگاه با نیازهای صنعتگران آشنا باشند، پروژه‌های پژوهشی با هدف رفع نیازهای این بخش تعریف می‌شود و به این وسیله از اتلاف وقت و سرمایه جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه جوانان جویای کار از ریسک‌پذیری کافی برخوردار نیستند، تصریح کرد: شیوه سرمایه‌گذاری، بازاریابی، شرکت در مناقصه‌ها، اجرای پروژه‌های عمرانی و رقابت با رقبای تجاری، مهارت‌هایی است که یک کارآفرین موفق باید بداند.

رییس آموزشکده خوارزمی پسران شهرضا با تأکید بر ضرورت توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی، خاطرنشان کرد: تربیت مهندسان و تکنسین‌های ماهر و آشنا به بازار کار، بخش زیادی از مشکل بیکاری و نیاز بازار کار به نیروی متخصص را برطرف می‌کند.

کد خبر 362761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.