قاعده برگزاری نمایشگاه کتاب در مراکز استان‌ها شکسته می‌شود

کاشان - مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد ملی هر استان است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خودش می‌داند که در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهتمام ویژه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، قادر آشنا با حضور در سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه استانی کتاب در مصلای بزرگ کاشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس "نگاه آگاهی بخشی بین تمام سرزمین ایران" است که قاعده برگزاری نمایشگاه کتاب در مراکز استان ها شکسته می شود تا شهرهای بزرگ دیگر کشور مانند کاشان نسبت به برپایی نمایشگاه های استان کتاب اقدام کنند.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم علاوه بر برگزاری نمایشگاه های بزرگ کتاب استانی آرام آرام به سمت برپایی نمایشگاه های تخصصی کتاب به عنوان یک نیاز واقعی جامعه گام برداریم.

آشنا، ترویج امر کتابخوانی را وظیفه و تکلیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: ترویج کتاب در جامع شریف ترین کار برای مردم است زیرا آیات اول قرآن با آیه خواندن  شروع می شود و در کتاب نهج البلاغه اثر ماندگار امیرالمومنین(ع) مطالب زیادی درباره مطالعه، علم و دانایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مردم دانا و آگاه همواره کارهای بزرگی در طول تاریخ انجام داده اند، افزود: محور توسعه هر جامعه ای انسان آگاه است و اگر نتوانیم مردمان آگاه داشته باشیم از مسیر توسعه باز می مانیم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران تصریح کرد: یکی از افراد تاثیرگذار و بزرگ تاریخ معاصر امام خمینی(ره) است که پایه گذار انقلاب اسلامی است و فراموش نکنیم همگان سر سفره ثمره اندیشه و تفکر امام نشسته ایم.

وی خاطرنشان کرد: در دورانی که کسی ایران را حمایت نمی کرد پیروزی در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را رقم زدیم و در شرایط کنونی هم با اتکا بر دستاوردهای خودمان و به پشتوانه دین و فرهنگ در برابر تمام تهدیدات ایستادگی می کنیم.

به گزارش ایمنا، سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان تا یازدهم دی ماه در مصلای بزرگ پایتخت کتاب ایران دائر است.

کد خبر 362753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.