نهادینه شدن فرهنگ "مستندنگاری" در کاشان

کاشان - شهردار کاشان گفت: دانشی که مکتوب می‌شود مستند است و از انحراف دور می‌شود بنابراین موضوع رواج مستندنگاری در جامعه بسیار بااهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، سعید ابریشمی‌راد در نمایشگاه سراسری کتاب کاشان با بیان اینکه حوزه فرهنگی عمومی یک جامعه متاثر از رفتار شهرداری‌ها است، اظهار کرد: شهرداری کاشان به عنوان یک نهاد اجتماعی اصرار دارد در حوزه فرهنگ و کتابخوانی هزینه کند چرا که می‌داند هزینه در این حوزه سرمایه گذاری است.

وی افزود: زیربنای توسعه مبتنی بر زیرساخت‌های فرهنگی و معنوی است و کتاب به عنوان یک ابزار توسعه در ارتقای فرهنگ عمومی نقش آفرین است چنانچه تمام دستورات حوزه تعاملات اجتماعی در قرآن گنجانده شده است.

شهردارِ کاشان خاطرنشان کرد: موضوع کتاب اعم از تولید و نشر و خواندن یکی از شاخصه های توسعه یافتگی است و تمام جوامع متمدن یک ویژگی فرهنگی خاص دارند که آن هم فرهنگ مکتوب است.

 وی با بیان اینکه علم و دانشی که به طور شفاهی منتقل می‌شود به مرور زمان کم رنگ می شود، تاکید کرد: دانشی که مکتوب می شود مستند است و از انحراف دور می شود بنابراین موضوع رواج مستندنگاری در جامعه بسیار بااهمیت است.

به گزارش ایمنا، سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان تا یازدهم دی ماه با حضور ۱۷۵ غرفه در مصلای بزرگ پایتخت کتاب ایران برپا است.

کد خبر 362747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.