توسعه همکاری‌ ایران و عراق در حوزه برق و انرژی

وزیر نیرو در بدو ورود به عراق گفت که جمهوری اسلامی ایران آماده مشارکت در بازسازی این کشور بویژه در بخش زیرساخت‌هاست.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "رضا اردکانیان" عصر دیروز در راس هیاتی وارد بغداد پایتخت عراق شد و در فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال "لوی الخطیب" وزیر برق عراق قرار گرفت.

وزیر نیرو به خبرنگاران گفت: که با دعوت رسمی وزیر برق عراق و با هدف توسعه روابط همه جانبه بویژه در بخش نیرو به این کشور سفر کرده است.

اردکانیان افزود: در طول این سفر و دیدار و گفتگو با مسوولان عراقی همه راههای توسعه روابط را بررسی خواهیم کرد. وی با اشاره به توانمندی های بالای شرکت های ایرانی در زمینه زیرساخت، آمادگی ایران برای مشارکت در امر بازسازی عراق را مورد تاکید قرار داد.

وزیر برق عراق نیز گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها بویژه بخش نیرو را برای منافع دو کشور بسیار با اهمیت دانست.

الخطیب گفت: بر اساس نیاز کشور در بخش برق و گاز با توجه به الزامات توسعه اقتصادی و افزایش جمعیت، علاقمند به همکاری با همه کشورها بویژه جمهوری اسلامی ایران هستیم. همکاری با ایران در این زمینه بسیار مهم است و این کشور منبعی مهم در تامین نیازهای ما در بخش نیرو است.

وزیر برق عراق بر ادامه و توسعه همکاری ها میان ایران و عراق در راستای منافع دو کشور تاکید کرد.

وزیر نیرو در سفر سه روزه به عراق همچنین قرار است با وزیر مسکن، نخست وزیر و رئیس جمهوری عراق نیز دیدار و گفتگو کند. نشست مشترک دو هیات ایرانی و امضای یک یادداشت تفاهم همکاری میان وزارتخانه های نیروی ایران و برق عراق از دیگر برنامه های وزیر نیرو در این سفر خواهد بود.

کد خبر 362743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.