بزرگترین خطر در شهر اصفهان و شعاع ۳۰ کیلومتری آن!

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه سیاست جریان آب از غرب تا شرق استان اصفهان باید دنبال شود، گفت: گردش ۲۳ کیلومتر آب در وسط شهر مشکلی را رفع نمی‌کند، این در حالی است که افکار عمومی بر این باور است که در صورت گردش آب مسئله زاینده‌رود رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی شامگاه چهارشنبه با حضور در همایش "شوراهای اسلامی بخش مرکزی اصفهان" با بیان اینکه هر چند در روستاها نقشی ندارم اما به عنوان عضوی از شورای شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور توان پیگیری امور روستاییان را دارم، اظهار کرد: همچنین در اجلاس کلانشهرها نیز که شامل هفت کلانشهر تهران، قم، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز و اهواز است نیز پیگیری‌های لازم را در خصوص مشکلات روستاها انجام می دهیم که برای این مناطق بسیار کمک کننده است.

وی مهم‌ترین مشکلات مردم شرق و غرب اصفهان را خشکی زاینده رود اعلام کرد و افزود: در حال حاضر همه مسئولان در استان اصفهان در همه سطوح، پیگیر رفع مشکل زاینده‌رود هستند و امیدواریم هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.

شهردار اصفهان به پیگیری حل مشکل زاینده رود از طریق برگزاری جلساتی با مشاوران رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور، معاونان رییس جمهور و همچنین ارسال نامه ای برای رهبر معظم انقلاب در خصوص چالش‌های ناشی از خشکی زاینده رود اشاره کرد و گفت: در این برهه همه مسئولان باید به صورت منطقی، هماهنگ و منسجم مسئله آب را به عنوان اولویت کارهای خود پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه همه، مشکلات آب را رصد می کنند، افزود: شاید اختلافی بین مسئولان وجود داشته باشد اما این اختلاف نظر در خصوص طرح‌های مطرح برای آب است؛ اگر بخواهیم مسئله زاینده رود رفع شود باید کمک کنیم آب به تالاب گاوخونی برسد تا کشاورز غرب شهر اصفهان نیز از این آب جاری استفاده کند؛ سه هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبزاصفهان و یک هزار و ۳۰۰ هکتارفضای سبز منازل و ادارت  آبیاری وهمچنین در پایین دست روستاها، بخش جرقویه، هرند، اژیه و ... مشروب شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه سیاست جریان آب از غرب تا شرق استان باید دنبال شود، گفت:  گردش ۲۳ کیلومتر آب در وسط شهر مشکلی را رفع نمی‌کند، این در حالی است که افکار عمومی بر این باور است که در صورت گردش آب مسئله زاینده‌رود حل می‌شود.

کمبود آب بزرگ‌ترین خطر در شهر اصفهان است

وی تاکید کرد: اگر تالاب گاوخونی آبیاری شود همه بیماری‌هایی که اکنون وجود دارد درمان می‌شود؛ کمبود آب بزرگ‌ترین خطر در شهر اصفهان و شعاع ۳۰ کیلومتری آن است.

شهردار اصفهان افزود: اگر رودخانه جاری نباشد بزرگ‌ترین دستاوردهای بشری یعنی آثار تاریخی در شهر اصفهان آسیب می‌بیند؛ بنابراین آب باید به طور طبیعی جریان داشته باشد تا سفره‌های آب زیرزمینی و اسفنج‌ها تازه بماند و دچار فرونشست نشویم.

وی تاکید کرد: آب باید به صورت دائمی در رودخانه زاینده رود با استفاده از راهکارهای قانونی جاری شود تا بتوان حقوق کشاورزان شرق و غرب را احیا کرد.

نوروزی افزود: از همه مسئولان و اعضای شوراهای بخش مرکزی و غرب  و شرق اصفهان استدعا دارم به غیر از مسیر قانونی مسیر دیگری را طی نکنید؛ شما باید افکار عمومی را هدایت کنید چون شما افرادی قابل اعتماد و موثق هستید.

وی افزود: شرق اصفهان از همان ابتدای انقلاب کمتر از امکانات ملی بهره‌مند بوده و کمتر توسعه یافته است اما این مردم همیشه هزینه دادند؛ هیچ کس دوران دفاع مقدس را فراموش نمی کند هیچ روستایی نیست که برای آرمان‌ها تلاش نکرده و هزینه نداده باشد که این به مفهوم اعتماد به نظام جمهوری اسلامی است .

شهردار اصفهان به لزوم تغییر در الگوی کشت در شرق اصفهان تاکید کرد و گفت: کشاورزی سنتی در شرق اصفهان جواب نمی‌دهد باید برای نسل آینده به دنبال کارهای جدید بود؛ بیش از دو هزار نفر از جوانان اصفهان در دانشگاه‌ها و بهترین رشته‌ها در حال تحصیل هستند؛ بهترین اساتید و دانشجویان در بهترین دانشگاه‌ها در کشور و در جهان از روستائیان شرق اصفهان هستند که این مایه افتخار و سرمایه است.

کد خبر 362737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.