دانشگاه فرهنگیان پرچم دار الگوی فکری جدید در کشور شود

آیین یکصدمین سالگرد تاسیس تربیت معلم در ایران با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، مسئولان استانی و جمعی از پیشکسوتان دانشگاه تربیت معلم و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مرکز آموزش عالی شهید رجایی اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایمنا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان در این مراسم گفت: جامعه پردازی باید در دانشگاه ها رواج پیدا کند تا تمامی مشکلات در عرصه صنعت و پژوهش برطرف شود.

علی باقر طاهری نیا ادامه داد: باید مثلثی سه ضلعی که اضلاع آن را دولت، دانشگاه و صنعت تشکیل شود و در کانون آن جامعه باشد تا بتوانیم علم نافع تولید کنیم.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان به اعتبارات مختلف می تواند پرچم دار پارادایم های جدید در کشور باشد زیرا درون نگر، تربیت محور و تاسیس آن برای پاسخ به نیازهای بومی موثر است.

به گفته وی برای طراحی پارادایم های(الگوی فکری) جدید باید گذاره های نو مورد توجه قرار بگیرد و نسخه بومی تعریف شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: نظام تعلیم و تربیت باید ستایشی باشد و آغوش را برای نسل جدید باز کند و وجود پیشکسوتان را یک شاخص و معیار بداند.

طاهری نیا با بیان اینکه بیگانگی میان شاخه های علوم خلا بزرگ در دنیای کنونی است، گفت: نمی توان ادبیات را بی نیاز از روانشناسی دانست پس تمامی شاخه های علمی بهم مرتبط هستند.

وی درباره نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در ایران گفت: در این نکوداشت مولفه هایی از جمله فراخوان پیشکسوتان و بازخوانی تجارب آن ها حائز اهمیت بود که می تواند پشتیبانی برای سیاست سیاست گذاران باشد.

به گفته وی دانشگاه فرهنگیان مرکز سقل تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است به همین منظور تاریخچه و سند فعالیت تربیت معلم با هدف ضبط و گردآوری فعالیت های دانشگاه تربیت معلم و تحلیل مشکلات و کمبودها تدوین می شود.

هم چنین، سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان اظهار کرد: دانشگاه نسبت به دیگر نهادهای جامعه پیچیده‌تر و متفاوت‌تر است این پیچیدگی به خاطر مسئولیت این نهاد در جامعه است. دانشگاه فرهنگیان به نسبت سایر دانشگاه های کشور متمایز است، چراکه در روند تعالی جامعه نقشی ویژه دارد.

شهرام عروف زاد افزود: دانشگاه فرهنگیان با محوریت تولید معلم و توانمندسازی بدنه نظام آموزشی کشورنسبت به دیگر دانشگاه‌ها مزیت رقابتی بیشتری دارد، چراکه ارزشمندترین منبع آن منابع انسانی آن است، به گونه ای که ماهیت دانشگاه فرهنگیان قابل تقلید نیست.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که این مسئولیت خطیر دانشگاه فرهنگیان به خوبی در جامعه اجرا و روند مدیریت دانش جاری شود.

وی با اشاره به برنامه‌های راهبردی دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: یاددهی، یادگیری، پژوهش، اداره امور و عرضه خدمات نیاز به مدیریت و آینده‌نگری دارد.

عروف زاد خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان در حوزه تربیت نقش متفاوتی در جامعه ایفا می‌کند، به دنبال حفظ سابقه درخشان صد ساله دانشگاه فرهنگیان و تثبیت این جایگاه در سطح جامعه هستیم.

در آیین نکوداشت یکصدمین سال تربیت معلم ایران در اصفهان، از تمبر و کتاب نکوداشت صدمین سال تربیت معلم رونمایی شد. همچنین در این مراسم از پیشکسوتان و 11 نفر از پژوهشگران برگزیده استان اصفهان نیز تجلیل شد.

کد خبر 362730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.