مسئولان وزارت نیرو برای زاینده‌رود تدبیر کنند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به مشکلات کم آبی این استان، گفت: امیدوارم مسئولان وزارت نیرو برای بلایی که بر سر زاینده رود آورده‌اند ، تدبیر کنند و حق به حقابه‌داران واقعی برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن کریمیان عصر چهارشنبه -۵ دی‌ماه- در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی با تشریح سیمای کشاورزی استان، اظهار کرد: یکی از مباحث اصلی کشور در حال حاضر امنیت غذایی است که این مهم بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد به ویژه در شرایط تحریم جهانی که تمام راه‌ها را بسته اند ما وظیفه داریم، اجازه ندهیم کمبودی در قوت مردم ایجاد شود.

وی با اشاره به پدیده خشکی زاینده رود، گفت: در سال های نرمال در بیش از ۵۶۰ هزار هکتار اراضی با ۷.۵ میلیارد مترمکعب آب، ۵.۵ میلیون تن محصولات زراعی و دامی تولید می‌کردیم در حالیکه هم اکنون به دلیل کمبود آب‌های سطحی و کاهش منابع آب زیرزمینی میزان آب موجود به کمتر از سه میلیارد مترمکعب رسیده‌است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: در حال حاضر بازنگری الگوی کشت را در دستور کار قرار داده ایم تا سطح زیر کشت و میزان تولیدات کشاوری کاهش پیدا نکند.

کریمیان با بیان اینکه یکی از اقدامات اصلاح الگوی کشت، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است، افزود: سطح گلخانه های استان اصفهان ۱۷۰۰ هکتار است و اولین تولیدکنندگان گلخانه‌ای در اصفهان قرار دارد از این رو باید کمک کنیم در شرایط موجود تولید و اقتصاد کشاورزی لطمه نبیند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته تسهیلاتی هرچند محدود برای توسعه طرح های کشاوری در استان درنظر گرفته شد و بیش از چهار برابر ظرفیتی که برای کشاورزی سهمیه اصفهان بود، طرح معرفی می‌کردیم و توانستیم دو برابر تسهیلات دریافت کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: اخیرا ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه روستایی و عشایری طی تفاهم نامه بین سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشاورزی و صندوق توسعه روستایی در نظر گرفته شده که خوشبختانه حدود یک‌هزار میلیارد تومان از تسهیلات این صندوق به اصفهان اختصاص یافته است.

کد خبر 362710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.