ساختمان‌سازی در شهرضا زیر نظر "مجریان ذیصلاح"

شهرضا – رییس نظام مهندسی شهرضا گفت: از ۱۰ روز آینده با اجرای طرح "مجریان ذیصلاح"، ساخت و سازها زیر نظر معماران و پیمانکاران تأیید شده، انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مجید گلابگیر امروز (چارشنبه) در جمع خبرنگاران، با تأکید بر ضرورت افزایش نظارت‌ها بر ساخت و سازهای این شهرستان، تصریح کرد: بی‌توجهی به اصول مهندسی در بنای سازه‌ها و استفاده از کمبودهای قانونی در این زمینه از سوی برخی افراد، سلامت و ایمنی شهروندان را در حال و آینده با خطر مواجه می‌کند.

وی از اجرای طرح "مجریان ذیصلاح" در این شهرستان خبر داد و افزود: با جرای این طرح که از ۱۰ روز آینده و در شهر شهرضا و پس از آن در سایر مناطق شهرستان اجرا می‌شود، همه مراحل ساخت و ساز زیر نظر معماران و پیماکارانی انجام می‌شود که از سوی وزارت راه و شهرسازی تأیید شده و گواهینامه مربوطه را اخذ کرده‌ند.

رییس نظام مهندسی شهرضا با بیان اینکه اجرای این طرح اندکی باعث افزایش هزینه ساخت و سازها و اعمال تعرفه‌های مالیاتی می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح طبق قانون انجام می‌شود و باعث بیکاری بنایان و معمارانی که فعلا مشغول بکار هستند نمی‌شود، بلکه الزام به ساخت و ساز زیر نظر مهندسان و افراد آشنا به مقررات ملی ساختمان را تشدید می‌کند.

گلابگیر ادامه داد: با اجرای طرح مجریان ذیصلاح، همه مراحل ساختمان‌سازی اشخاص حقیقی و حقوقی، زیر نظر معماران و پیمانکاران تأیید شده انجام می‌شود و به این وسیله خلاء نبود نظارت‌ها که منجر به تخلفات ساخمانی می‌شود، از بین می‌رود.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش کیفیت ساخت و ساز برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر نیز ۷۰ درصد از ساخت و سازها توسط پیمانکاران انجام می‌شود، بنابراین با اجرای این طرح تغیر زیادی در این بخش از ساخت و سازها ایجاد نمی‌شود.

رییس نظام مهندسی شهرضا با بیان اینکه باید سخت‌گیری و نظارت بر ساخت وسازهای افزایش یابد، تصریح کرد: بخش زیادی از مشکلات شهرداری و سازمان‌های خدمات رسان، ناشی از ساخت و سازهای بدون پروانه است.

گلابگیر اظهار کرد: بررسی دقیق مناطق حاشیه‌ای و نوساز شهری نشان می‌دهد که برخی سازهای فاقد پروانه که بدون نظارت و آگاهی نهادهای نظارتی نظیر شهرداری ساخته شده، باعث بروز معضلاتی نظیر تجاوز به حریق قنوات، عدم رعایت بَر و کف و عدم پیش‌بینی مکان تأسیسات عمومی شده است.

کد خبر 362691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.