کاهش ۲۶ درصدی تصادفات فوتی در شهرضا

شهرضا – معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرضا گفت: امسال میزان تصادفات فوتی در این شهرستان، ۲۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدحسین داراب عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه کمیته عالی جامعه ایمن این شهرستان، از تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: تعیین و اتخاذ تدابیری برای رفع نقاط حادثه‌خیز شهری از مهمترین وظایف این قرارگاه بوده است.

وی با بیان اینکه طبق آمار پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان، تصادفات فوتی شهرضا افزایش یافته است، تأکید کرد: مقایسه مجموع آمارهای تصادفات از اورژانس ۱۱۵ و پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور، کاهش این تصادفات را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرضا اضافه کرد: در هفت‌ماه نخست سال گذشته، ۱۱ تصادف منجر به فوت در شهر شهرضا، ۲۶ تصادف در جاده‌های برون شهری اتفاق افتاده است، این در حالی است که این آمارهای در مدت مشابه امسال، پنج تصادف شهری و ۲۲ تصادف جاده‌ای بوده است.

داراب با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون تصادفات فوتی در مناطق روستایی شهرستان گزارش نشده است، تأکید کرد: در طول سال‌های ۹۴ تا ۹۶ نیز تصادفات فوتی شهری شهرستان حدود ۹ نفر، تصادفات جاده‌ای ۲۶ نفر و مناطق روستایی ۱۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به آمار تصادفات فوتی استان، خاطرنشان کرد: تعداد این حوادث در سال گذشته ۶۲۴ فقره و در سال جاری ۷۰۴ نفر بوده است، بنابراین حوادث فوتی شهرستان در مقایسه با استان، ۲۶ درصد کاهش داشته است.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرضا با تأکید بر اهمیت نقش آموزش در کاهش حوادث رانندگی، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون، شش هزار و ۴۵ دانش‌آموز، دو هزار و ۶۳۷ نفر در مساجد و سه هزار و ۶۸۴ نفر در ادارات و سایر اماکن درخصوص مسائل ایمنی و ترافیکی، آموزش دیده‌اند.

داراب از شناسایی ۳۲ منطقه حادثه خیز شهری در شهرضا خبر داد و افزود: تاکنون دو نقطه ایمن سازی شده و تا پایان سال پنج نقطه دیگر ایمن سازی می‌شود.

وی تأکید کرد: بیشترین نقطه حادثه خیز شهری در استان اصفهان، در شهرضا به ثبت رسیده است که این مسئله نشان‌دهنده اقدامات علمی و میدانی کارشناسان ترافیکی شهرستان برای ایمن سازی تردهای شهری است.

کد خبر 362686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.