روش های سنتی پاسخگوی جذب سواد آموزان نیست

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز قریب به ۴۰ سال از تاسیس نهضت سواد آموزی می‌گذرد و به طور یقین روشهای سنتی پاسخگوی جذب سواد آموزان نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی ظهر امروز (چهارشنبه) در سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی با اشاره به آمار ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و پنج هزار معلم شهید در حوزه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: خدمات ارزنده‌ای در حوزه سوادآموزی کشور به مردم ارایه شده است.

وی با بیان اینکه سوادآموزی در واقع با سیاست اختیار و تشویق فعالیت می کند، گفت: آموزش رسمی کشور اجبار بوده و ممکن است تشویقی هم در کار نباشد. در حوزه سواد آموزی اجباری برای حضور افراد در سر کلاس ها نیست و در این بخش با اختیار وارد می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز قریب به ۴۰ سال از تاسیس نهضت سواد آموزی می گذرد و به طور یقین روش های سنتی پاسخگوی جذب سواد آموزان نیست. معتقدیم که باید در این بخش با روش‌ها و رویکردهای نوین هنرنمایی کنیم و با کنار گذاشتن روش‌های سنتی در جهت جذب سوادآموزان اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با وجود اختیار در بخش سوادآموزی به تنهایی نمی توان کاری از پیش برد، افزود: بسیاری از مدیران در این زمینه با تلاش های مداوم موفق به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی شدند  که متاسفانه پشتوانه ای نداشت و این امر همچنان راکد باقی مانده است.

اعتدادی  تصریح کرد: حوزه سوادآموزی کشور همزمان با کشورهای اروپایی در بخش مهارت آموزی در حال پیشروی است و سواد ترکیبی خواندن و نوشتن با مهارت های زندگی فعال بوده و در این حوزه بسیار موفق عمل کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه راه اندازی مراکز یادگیری محلی از اتفاق های بسار مهم در حوزه سواد آموزی است، افزود: به مروز زمان این مراکز یادگیری محلی در کشور رشد پیدا کردند و با طی کردن مسیری جدید در حوزه سواد ترکیبی خواندن و نوشتن و  مهارت آموزی زندگی در این زمینه به فعالیت مشغول هستند.

وی با تاکید به اهمیت بالا بردن حساسیت فرمانداران استان ها در بخش سواد آموزی، خاطرنشان کرد: بایستی دستگاه فرمانداری و فرماندارن استان ها همانند سایر دستگاه ها در این حوزه مفید عمل کنند.

اعتدادی تاکید کرد: سازمان سواد آموزی کشور  فراز و نشیب هایی زیادی را در این حوزه طی کرده است و استان اصفهان هم از این امر مستثنی نیست و با توجه به شرایط اقلیمی و مهاجر پذیری استان،  ورود افراد مهاجر و بیسواد به چرخه آموزشی استان وجود دارد و و بخش سواد آموزی استان اصفهان با فعالیت در این زمینه توانسته بیسوادی را از بین ببرد و روند آمار سواد آموزی را به ۹۷ درصد برساند.

کد خبر 362666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.